ASi Lindaliini enamusosanik ja tegevjuht Enn Rohula põhjendas ettevõtte suurt maksuvõlga äri hooajalisusega, sest talvel Lindaliini laevad ei sõida, kuid palka on endiselt vaja maksta.
"Probleem on hooajalisuses, ka talvel peame inimestele palka ja riigile makse maksma," selgitas Rohula tänases Äripäevas ettevõtte maksuvõlga. Ta kinnitas, et laevade sõitmise hooajal teenituga kaetakse võlg ning maksude tasumiseks on tehtud graafik.
Meie kiirlaevad kasutavad puhtamat ehk väiksema väävlisisaldusega kütust, mis on teistele kohustuslik alates 2015. aasta jaanuarist, lisas Rohula. Sellise kütuse hind on aga tema väitel kolme aastaga tõusnud kolm korda ja ka see on tekitanud raskusi. "Maksuvõlad pole meie igaastane probleem," kinnitas Rohula.
ASi Lindaliini maksuvõlg oli 2012. aasta lõpuks 1,23 miljonit eurot, millega laevafirma oli veondus- ja laondussektori ettevõtete hulgas maksuvõla suuruselt teisel kohal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
ASi Krediidiinfo uuringu järgi kasvasid 2012. aasta teises pooles veondus- ja laondusettevõtete maksuvõlad 49,2% võrreldes aasta varasema sama perioodiga.
Äripäev avaldas 10 suurimat maksuvõlglast veondus- ja laodnussektori ettevõtete hulgas.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.