Valitsus arutas täna meresõiduohutuse seaduse muutmise eelnõu jõustumist, mis lükatakse kompromissina edasi 1. aprillini, kui see tuleb uuesti arutusele.
Riik plaanis 1. jaanuarist asendada veeteetasuga kõik merevedusid puudutavad tasud (senised tuletorni-, navigatsiooni ja jäämurdjatasu), mis tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit ehk senisest kaks korda enam.
Reinsalu märkis, et parlamendis on seda teemat arutatud ning kompromissina otsustati see ootamatu maksutõus edasi lükata. "See tuleb veel arutamisele, sest edasilükkamisega väheneb riigieelarve 4 miljoni euro võrra," märkis kaitseminister Urmas Reinsalu täna valitsuse pressikonverentsil.
Reinsalu tutvustas ka valitsuse reservist raha eraldamise otsust veeteede ametile. "Eelnõu põhjal eraldatakse valitsuse reservist veeteede ametile jäämurdeteenuse osutamiseks 2012/2013 jäämurde hooajal 6,2 miljonit eurot," lausus Reinsalu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Äripäev on kirjutanud, et logistikuid paneb muretsema, et seaduse järgi peaksid jäämurdmise kinni maksma ka näiteks suvel Tallinna külastavad kruisiilaevad, mis seda teenust aga ei vaja ega kasuta. Eesti sadamatesse sisenemine kallineks kuni kuus korda ning see on firmadele, näiteks väetisetransiidiga tegelev DBT, juba klientidest ilmajäämisena maksma läinud.
Seotud lood
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Õiguskantsler Teder soovitab Riigikogu majandus-komisjonil muuta meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse jõustumise tähtaega, kuna ettevõtetele jääb liiga vähe aega kohaneda.
Riik plaanib uuest aastast tõsta merevedusid puudutavaid tasusid - senised tuletorni-, navigatsiooni ja jäämurdjatasu asendataks veeteetasuga, mis tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit ehk senisest kaks korda enam.
Riigikogu majanduskomisjon saatis esimesele lugemisele huvigruppides palju negatiivset vastukaja pälvinud meresõiduohutuse seaduse muutmise eelnõu, millega kasvava
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.