Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetel müüakse Euroopas tänavu kuni 13,5 miljonit autot, mida on eelmise aastaga võrreldes 7-8% vähem.
Euroopa Liidu uued ja vanad liikmed on automüügis tänavu näidanud erineva suunaga trende – Ida Euroopa turud on põhiliset tõusnud, vanadEuroopa Liidu liikmed on olnud stabiilses languses. Oktoobris trendid muutusid –Lääne Euroopas on langus vähenemas, Ida-Euroopa on jõudnud tõusust nulljoonele. Eestis on sõiduautode müügikasv aeglustunud, kuid liigutakse siiski stabiilsel tõusukursil, kirjutab AMTEL oma ülevaates.
Euroopa suurima autoturu Saksamaa septembrikuine langus pöördus oktoobris tõusule nii aastases võrdluses kui ka septembriga võrreldes. Korraliku tõusu tegi septembris ka Suurbritannia autoturg.
Tootjatest on Euroopas esikohal endiselt VW gruppi kuuluvad ettevõtted. Iga viies oktoobris kasutusse läinud sõiduk kandis VW, Audi, Seat või Škoda firmamärki. Seejuures on grupi tootjad suutnud hoida 2011. aasta mahtu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa autoturg jõuab aasta lõpuks 13-13,5 miljoni müüdud sõiduautoni, mida on eelmise aastaga võrreldes 7-8% vähem. Kogu maailmas autode müük aga kasvab. Prognooside kohaselt müüakse maailmas tänavu kuni 68 miljonit sõidukit.
AMTELi tegevjuhi Arno Sillati ütlusel võib Euroopa autoturu trende hinnata positiivseks. „Kuigi üldiselt on EU languses, eriti Lõuna-Euroopa punased laternad, on tunda märke stabiliseerumisest alumisel piiril,“ leidis Sillat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa automüük tegi septembris läbi viimase kahe aasta suurima languse. Suurimal automüügiturul, Saksamaal kukkus müük 11%.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.