Euroopa automüük tegi septembris läbi viimase kahe aasta suurima languse. Suurimal automüügiturul, Saksamaal kukkus müük 11%.
Euroopa suurim autoturg, Saksamaa kukkus läinud aasta septembriga võrreldes 11%. Saksa Autotootjate Liit (VDA) siiski langustrendi süvenemist ei kinnita, vaid põhjendab müüginumbrite langust ühelt poolt vähema tööpäevade arvuga käesoleva aasta septembris, võrreldes eelmise aastaga. Seda arvestades on tegelik müügi vähenemine 2% piires. Teise põhjusena tuuakse välja ka mitmed eesolevad mudelivahetused suurt turuosa omavas väikeauto klassis. Seega oodatakse Saksamaal lähiajal paremaid tulemusi. Aastaprognoosides on VDA jätkuvalt 2% languse juures.
Kui võrrelda EU suurimate autoturgude tänast seisu viimase 5 aasta tipuga, siis ei ole veel põhjust hädakella lüüa, kommenteeris AMTEL. Saksamaal müüakse 2012. aastal oodatavalt ligikaudu 3,1 miljonit uut sõiduautot, mis moodustab 2006. aasta rekordtulemusest 92%, Ühendkuningriigis on tulemus koguni 98%. Prantsusmaal on müük langenud rohkem ja tulemus on 86%.
Teistes riikides on seis kehvem - Itaalias müüdi 2005. aastal ligikaudu 2,5 miljonit uut sõiduautot, sel aastal on oodata vaid 1,5 miljoni sõiduki müüki, mis on toonasest tulemusest vaid 58%. Hispaania, Kreeka ja Portugal on veelgi rohkem tipust maas. Lõuna-Euroopas ei ole ka sõnumeid, mis lubaks langusnumbreid positiivselt kommenteerida.
Siiski on EU üldine autoturu langus eelmise aastaga võrreldes olnud stabiilselt 7-8% ja loodetavasti aasta viimases kvartalis oluliselt ei suurene, leidis AMTEL.
Positiivset tulemust automüügis näitasid septembris EU liikmesmaadest Ühendkuningriik ja suur osa Ida-Euroopa riike. Euroopa suurim tõusja on Island, kes on müüki eelmise aastaga võrreldes kahekordistamas. Samas ei ole nende tükiarvud EU mõttes märkimisväärsed.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetel müüakse Euroopas tänavu kuni 13,5 miljonit autot, mida on eelmise aastaga võrreldes 7-8% vähem.
Renault ja Fiat näitasid septembris suurimaid kukkumisi ning Euroopa automüük tegi läbi viimase kahe aasta suurima languse. Võlakriis mõjutab juba selgelt Saksamaa nõudlust.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.