AS SEBE katsetab Tartu linnaliinidel uut Mercedes-Benz Conecto G lõõtsbussi, mis on varustatud Lääne-Euroopa ühistranspordist tuttavate reisijate endi poolt avatavate ustega.
“Neljanädalase testimise käigus soovime koos Mercedes-Benz busside maaletooja Silberautoga katsetada, kuidas selline lõõtsbuss sobib meie teenindatavatele Tartu liinidele ja ka üldisemalt Eesti linnade ühistranspordisüsteemi,” ütles SEBE Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste.
Kaljuste sõnul on Tartus harjumuspäraste punaste liinibusside kõrval valget värvi Mercedese lõõtsbuss hästi eristatav. Bussi tagumise osa ustel on Eestis uudse lahendusena kasutusel iseteeninduslik avamis- ja sulgemissüsteem. “Paljudele kasvõi näiteks Euroopas reisinutele on juba tuttav see, kus uksed avanevad vaid reisijate nupuvajutuse korral ja nüüd saavad seda ka tartlased oma kodulinnas katsetada,” selgitas Kaljuste. “Nii on just külmemal hooajal võimalik vähendada bussist väljuvat soojust.”
Reisijate nupulevajutusega avanevad bussi kaks tagumist ust. Esimese kahe ukse avamine on jätkuvalt bussijuhi ülesanne.
Novembri keskpaigani testitavale Mercedes-Benz Conecto G-le on paigaldatud ka nutikas telemaatikaseade FleetBoard, mis annab reaalajas ülevaate kütusekulust, juhi sõidustiilist ja paljudest muudest andmetest.
Lõõtsbussi andis Tartu linnaliinidele kasutamiseks rendile AS Silberauto. “Alates sellest, kui SEBE Tartus eelmise aasta alguses linnaliine teenindama hakkas, on ühistranspordi kasutajate arv Tartus kasvanud,” lausus Silberauto busside müügijuht Pärt Põldemaa. “Kuna SEBE-l veel lõõtsbusse ei ole, leidsime võimaluse anda kaasaegsetele keskkonna- ja turvalisusnõuetele vastav 171 reisijakohaga Conecto G testperioodiks bussifirma käsutusse.”
Testimise ajal teenindab valge Mercedes-Benzi lõõtsbuss enamasti linna pikemaid liine 1, 3 ja 4. “Samuti võivad võimaluse uut bussi testida saada liinide 5 ja 12 reisijad,” lisas SEBE linnaliikluse juht Üllar Kaljuste.
Kaljuste sõnul on eesmärk testperioodi lõpuks saada pilt nii bussi kasutuselevõtu potentsiaalist kui ka ekspluateerimise näitajatest. “Nelja nädala jooksul jälgime muidugi opereerimiskulusid, aga ka bussi täituvust, reisijate rahulolu ning sobivust Tartu tänavatega,” märkis Kaljuste.
AS SEBE teenindab reisijaid Tartu linnaliinidel alates 2011. aasta algusest, mil kogu liinivõrk sai uued madalapõhjalised bussid.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.