Autor: Tanel Raig • 27. september 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elektriraudtee uurib võimalusi Riia rongiliini avamiseks

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste kinnitusel peab ettevõte dialoogi Läti asutustega, et selgitada, millistel tingimustel saab sõita Läti rööbasteedel. Rahvusvahelist rongiliiklust plaanitakse alustada pärast uute rongide saabumist.

Elektriraudtee uurib lätlastelt lisaseadmete vajadusi ja taristu kasutustasusid. “Oluline on rõhutada, et meie nägemuses toimuks sõit Tallinnast Riiga meie rongiga, mistõttu puuduks reisijal vajadus Valgas ümber istuda,” ütles Kaareste.

Kaareste lisas, et enne rongiliini avamist Riiga tuleb siiski ära oodata Riia-Valka raudtee renoveerimine. Tallinnast Valgasse saab täna sõita 120 km/tunnis.

Samad tingimused peavad tekkima ka Riia-Valka raudteelõigul, vastasel korral ei parane antud liini kogusõiduaeg oluliselt täna olemasolevast ligikaudu 7 tunnist, möönis Kaareste. Tema sõnul on Tallinn-Riia rongiliin atraktiivne reisijale siis, kui sõiduaeg kahe pealinna vahel on 4-5 tundi. Uus rong jõuaks Valgasse natuke enam kui 3 tunniga. Kui Valgast Riiga jõuaks pooleteise tunniga, siis oleme bussiga võrdsed sõiduajas, rääkis Kaareste. Sealt edasi on aga tema väitel rongil olemas kõik vajalik (avarus, kiirus, kasutusmugavus), et olla parim viis Tallinnast Riiga sõiduks.

Peterburgi ja Moskva liini avamine eeldab Kaareste sõnul Venemaa taristule sertifitseeritud reisirongi olemasolu. Samuti tuleb kiirendada piirikontrolli, mida oleks võimalik korraldada sõitvas rongis, mis säästab reisijaid asjatust piiril seismisest nii Eesti kui Venemaa poolel ning lühendab seeläbi sõiduaega.

Peterburgi liini teenindab täna lisaks ühele rongioperaatorile suur hulk busse, mis Kaareste väitel tõestab, et sõidusoov on reisijatel olemas. “Arvame, et rongireisija ootab liinile tänapäevaseid mugavaid ja kiireid reisironge, samuti on oluline sõiduplaani tihendamine - näeme, et arenguruumi valdkonnas on,” leidis Kaareste.Elektriraudtee vahetab praegu kasutatavad rongid välja järgmise aasta jooksul.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077