Asi selge: 5 rasket rikkumist aastas viivad autovedajalt tegevusloa

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel kinnitas, et ministeeriumis on jõutud ühele meelele: kui aasta jooksul on vedajal viis rasket rikkumist, viib see tegevusloa kaotamiseni.

Rembel jagas autovedajatele selgitusi mai lõpus toimunud Äripäeva loengul, mis tutvustas Autoveoseaduse muudatusi. Tema ütlusel käib praegu ministeeriumis arutelu, kuidas ikkagi suhtuda autovedajate rasketesse rikkumistesse. „Praegu saan välja käija vaid ühe asja, milles ministeeriumis on jõutud ühele meelele: kui aasta jooksul on olnud vedajal viis rasket rikkumist, siis viib see igaljuhul tegevusloa kaotamiseni,” rääkis Rembel. Samas lisas ta, et töökord, millised karistused eelnevad viiele rikkumisele, on alles selgitamisel. „Sellest saate peatselt teada,” lubas ta loengul osalenud autovedajatele.

Rembel möönis, et karmilt tegutsedes võiks tegevusloa ära võtta ka juba ühe väga raske rikkumise eest, kui see on tehtud tahtlikult. Samas on siiani viimaste aastate jooksul vedajate karistamisel rakendatud vaid ühel korral ministri kirjalikku hoiatust ning paaril korral on vähendatud CEMT veolubasid. Viimati tunnistati tegevusload kehtetuks 90.-ndatel aastatel, kui oli kaks võltsitud veolubade juhtumit. „Leidsime, et see on väga karm teema,” sõnas Rembel.

Alates möödunud aasta 4. detsembrist, kui rakendus Euroopa Liidu määrus 1071, millega sõnastati kõige raskemad autoveoalased rikkumised, saadab ministeerium vedajale koheselt teate, kui saab info nende rikkumisest. Vedaja peab seejärel andma selgitusi rikkumiste põhjuste kohta. Alates eelmise aasta 4. detsembrist kuni tänavu mai lõpuni oli Eesti vedajatel olnud 80 rasket rikkumist.


Autovedajate kõige raskemad rikkumised
Autoveo dokumentatsiooni puudutavad kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi:
• sõitjate või veoste vedu ilma kehtivat juhiluba  (juhtimisõigust) omamata - LS § 201
• sõitjate või veoste vedu ettevõtja poolt, kellel ei ole kehtivat ühenduse tegevusluba – AutoVS § 31´1
• ilma kehtiva tehnonõuetele vastavuse kontrolli tõendita sõiduki juhtimine – LS § 207

Autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi :
• nädalase või kahe järjestikuse nädala summeeritud sõiduaja ületamine 25 % võrra või rohkem – LS § 245, § 247
• igapäevase tööperioodi jooksul maksimaalse ööpäevase sõiduaja ületamine 50 % võrra või rohkem või ilma puhkepausi või vähemalt 4,5-tunnist katkematut vaheaega võtmata – LS § 246 lg 2, § 248 lg 1, § 249 lg 2
• nõutava sõidumeeriku puudumine – LS § 211, § 213
• sõidumeeriku tööd häirida võimaldava seadme kasutamine – LS § 215
• sõidumeeriku salvestuslehtede võltsimine – LS § 217
• sõidumeerikust ja/või juhikaardilt allalaaditud andmete võltsimine – LS § 243 lg 2
• võltsitud juhikaardiga sõiduki juhtimine – LS § 217
• teise isiku juhikaardiga sõiduki juhtimine – LS § 217
• valeandmete ja/või võltsitud dokumentide alusel saadud juhikaardi kasutamine – LS § 217

Sõiduki tehnonõudeid puudutavad kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi:
• sõitmine eriti ohtliku tehnilise veaga sõidukiga, kui see viga avastati  pidurisüsteemis, roolihoovastikus, ratastel/rehvidel, vedrustuses või ðassiil ja see kujutab vahetut ohtu liikluses, mis viib otsuseni sõiduk kasutuselt kõrvaldada – LS § 209, § 210
• nõutava kiiruspiiriku puudumine - LS § 210´5
• kiiruspiiriku tööd häirida võimaldava seadme kasutamine – LS § 210´5
• veoste vedu üle 12 tonnise lubatud täismassiga sõidukiga, kui  selle sõiduki maksimaalset lubatud täismassi ületatakse 20 % võrra või rohkem – TeeS § 40´1 lg 1, LS § 210´1
• veoste vedu alla 12 tonnise lubatud täismassiga sõidukiga, kui selle sõiduki maksimaalset lubatud täismassi ületatakse 25 % võrra või rohkem – TeeS § 40´1 lg 1, LS § 210´3

Ohtlike veoste veo nõuete kõige raskemad rikkumised ja kvalifikatsioon Eesti seaduste järgi:
• ohtlike veoste vedu, mille vedamine on keelatud – LS § 256
• ohtlike veoste vedu  keelatud või heakskiitmata mahutites, mis ohustab inimelusid või keskkonda sellisel määral, et see viib otsuseni sõiduk kasutuselt kõrvaldada – LS § 256
• ohtlike veoste vedu sõidukis ilma ohtlike veoste märgistuseta, mis ohustab inimelusid või keskkonda sellisel määral ohustades, et see viib otsuseni sõiduk kasutuselt kõrvaldada – LS § 256

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused