Edelaraudtee avab 1. jaanuaril 2012 uue kaasajastatud Türi–Viljandi raudteelõigu, mille tippkiirus on kuni 120 kilomeetrit tunnis.
Edelaraudtee peadirektori Kalvi Pukka sõnul tingis teelõigu kapitaalremondi vajadus tagada liiklusohutus ning reisimugavus. „Türi–Viljandi tee rajati 70ndatel ning juba toona kasutati ehitamiseks vanu materjale, mistõttu oli lõik väga halvas seisukorras. Kui kapitaalset uuendamist poleks ette võetud, siis oleks ees terendanud kiiruste toomine praeguselt 60 km/h allapoole ning välistatud poleks olnud ka tee sulgemine,“ rääkis Pukka. „Täna võime öelda, et tegu on väga heas seisukorras raudteega, mille järgmine kapitaalremont on aastakümnete kaugusel.“
2012. aasta suveks on kavandatud kõigi tööde lõpetamine, misjärel saavutavad rongid sõidukiiruseks 120 km/h. Sellest tingituna lüheneb sõiduaeg Tallinnast Viljandisse 15 minutit. „Oleme saanud maanteele kiirusega lähemale, mis on konkurentsi seisukohalt väga oluline,“ sõnas Pukka.
Kapitaalremondi käigus vahetati välja kogu raudtee pealisehitus: killustik, liiprid ning rööpad. Kokku paigaldati 52kilomeetrisele Türi-Viljandi raudteelõigule 82 000 uut liiprit ning vahetati välja 200 000 tonni ballasti. Töö käigus rekonstrueeriti raudteeülesõite, parandati teekatet ning paigaldati uusi foore. Lisaks rekonstrueeriti kõik kuus Türi–Viljandi raudteelõigule jäävat ooteplatvormi, mis on nüüd varustatud mugavama juurdepääsu tagamiseks kaldteedega.
Türi–Viljandi raudtee avatakse reisijatele liikluseks järgmise aasta 1. jaanuaril. Esmaspäevast neljapäevani sõidab rong Tallinnast Viljandi suunas ja tagasi sõidugraafiku alusel kaks korda päevas ning reedel, laupäeval ja pühapäeval kolm korda päevas.
Türi–Viljandi raudteelõigu rekonstrueerimistööd said alguse 2011. aasta aprillis. Projekti kogumaksumus on 22,37 miljonit eurot, millest 12,78 miljonit eurot kaeti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahaga ning ülejäänu omafinantseeringuga.
Seotud lood
Edelaraudtee alustas Türi-Lelle vahelise raudtee renoveerimistöid, mis makavad orienteeruvalt 1,2 miljonit eurot. Ettevõte rahastab remonditöid omavahenditest.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.