Vedajad: hullemaid aegu kui tänavu ei meenu

Paljud Venemaa suunal tegutsevad Eesti autovedajad märgivad, et tänavune sügis oli nende jaoks hullem kui masuaastate sügis. Kui lähtuda Eestit läbivate veoste mahte, siis teine kriisilaine on juba käes, usuvad autovedajad.

ASi Roolid juhatuse liige Aleksander Kanevski ei suutnud meenutada hullemaid aegu kui tänavu. „Kõik jäi seisma. Keegi ei tea, mida uus aasta  toob. Ilmselt  läheb veel hullemaks. Kõik ootavad hirmuga euro kukkumist ja ei osta kaupu. Ma ei usu, et aasta alguses olukord elavneb. Näiteks, meie uuendasime autoparki, ostsime liisingautosid, aga rasva selle aastaga koguda ei õnnestunud,” märkis Kanevski Delovõje Vedomostile.

Rahvusvaheliste vedude eksperdi Aleksander Bõstrovi sõnul oli veomahtude langust tunda ka tema ettevõttes, kuid tänu sellele, et ta õigeaegselt vähendas oma autoparki ja leidis uusi kliente, ei jäänud veokid seisma. Tõsi küll, varasemate koondamiste tõttu on tööd nüüd kolme eest. „Nii et ma olen valmis kolleegidelt kasutamata sissesõiduload ära ostma,” pakkus tema.

OÜ K.Trans Pluss juhatuse liikme Andrei Žilkini sõnul, ka temal jäi osa sissesõidulube kasutamata: kaubamahud kahanesid ja sõite oli tavalisest vähem. Allesjäänud sissesõiduload ettevõtte tagastas ERAA-le. Žilkini sõnul olid paljud Venemaa suunal tegutsevad autovedajad sunnitud samamoodi tegema.

Head uut masu aastat? "Lootsime, et pärast sügisest langust tuleb ikkagi elavnemine. Tavaliselt jõuludeks veomahud kasvavad ning jälle langevad jaanuaris. Nüüd aga midagi head oodata ei ole. Oleks tore, kui jaanuaris säiliksid vähemalt olemasolevad mahud, kuid minu sisehääl ütleb, et asi võib minna veel hullemaks,” ennustab  Žilkin.

„Piir on pooltühi,” teatas Žilkin. „Vaadake, kui vähe veokeid seisab sadamates,” lisas Bõstrov.

Žilkin märkis, et turul toimuvad muudatused mõjutavad esimestena transpordifirmasid ning alles siis teisi sektoreid. „Majandust võib võrrelda inimorganismiga. Kaubavedu on veri, ülejäänud valdkonnad – siseelundid. Ilma vereta lakkavad nad pikapeale töötamast. Meie teame, et verd ei ole. Teised saavad juhtunust teada pärast uut aastat. Siin pole midagi arvata – teine kriisilaine on käes,” usub ta.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused