Suurte ookeanilaevade ja konteinerlaevade omanikfirmad on pidanud veovahendite väärtust miljardite dollarite võrra alla hindama.
Liiga suured ja ülevõimsusega laevad on sundinud laevade väärtust alandama, peale selle kaotavad laevafirmad nagunii ka langenud mereveo tariifide näol, vahendas IFW portaali VesselsValue.com.
Maailma suurima konteinerlaeva omanik AP Møller-Maersk on oma konteinerlaevade väärtust viimase 12 kuu jooksul alla hinnanud ligi 24%. Ettevõtte käsutuses olevad 222 laeva koguväärtus USA dollarites on praegu 9,1 miljardit, kuid vaid aasta eest novembris oli see 12 miljardit dollarit.
Samuti laevade omaniku ja suure mereveooperaatori MSC 202 konteinerlaeva väärtus on aastaga kahanenud 8,4 miljardilt dollarilt 6,9 miljardi dollarini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
IFW andmetel näitavad VesselsValue andmed laevastiku väärtust, mis läheneb väärtusele, mis oli laevadel 2009. aasta novembris. Jätkuvalt langev kauba- ja tšartervedude hind on varade väärtuse viinud kahe aasta tagusele tasemele, kui konteinervedude turg elas läbi ajaloo suurimat langust.
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.