Rail Baltica projektil on kaks tappi, millest esimeses parandatakse olemasolevat raudtee infrastruktuuri ja alles teises avatakse tee kiirusel 120 km/h sõitvatele rongidele, selgitas Magonis. LDz tegelebki praegu olemasoleva raudteevõrgu parendamisega.
Rail Baltica teine etapp näeb ette täiesti uute rööpmete mahapanekut. "Ja siin on veel väga palju küsimusi, sest rahapaigutused on tohutud. Kuid pole infot selle kohta, mida need tagasi toovad, ja peamine, kust võtta (investeeringuteks vajalik - toim) raha," selgitas Magonis.
Tema sõnul käib jutt miljarditest lattidest ja kui Läti saaks kasvõi osa sellest rahast, oleks mõistlikum kulutada see Läti raudtee elektrifitseerimiseks. "See oleks palju efektiivsem ja odavam, kui maha panna uus raudteeliin ja mõju rahvamajandusele oleks samuti palju suurem," ütles Magonis.