Euroopa Komisjon (EK) kaalub Leedu ja teiste Ida-Euroopa riikide toetamist, et rajataks kiirrongiliin regioonist Põhja-Itaaliasse aastaks 2024 või 2030.
EK Rail Baltica koordinaator Pavel Telicka kommenteeris, et Euroopa Komisjon paneb tulevastes eelarvetes palju rõhku transpordiprojektidele, vahendas Baltic Course. Lisaks Rail Balticale oleks too liin üks komisjoni prioriteetsetest projektidest.
Euroopa Liit rahastaks mõlema projekti 85% ulatuses.
"Leedule on see väga hea uudis. Vilniuse ja Kaunase vahelise liini ühenduvus Euroopa raudteega huvitab meid väga," kommenteeris Leedu transpordiminister Eligijus Masiulis.
Samuti rõhutas minister, et Leedu on teinud palju tööd euroopa rööpmelaiusega raudtee rajamiseks. Hetkel on tema andmeil ehitatud valmis lõik Leedu-Poola piirilt Sestokaini.
2013. aasta lõpuks peaks Leedu valmis saama Euroopa rööpmelaiusega taristu Kaunaseni.
Seotud lood
Leedu seim otsustas täiskogu hommikusel istungil kuulutada Rail Balticu "erilise avaliku huvi projektiks".
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul asutab Eesti Raudtee tütarfirma EVR Infra Läti ja Leedu kolleegidega sügise jooksul ühisfirma, mis hakkab vedama Rail Balticu arendamist.
Läti raudteefirma Latvijas Dzelzcelš (LDz) juht Ugis Magonis ütles, et Rail Balticale kuluv raha tuleks kasutada hoopis Läti raudteevõrgu elektrifitseerimiseks, edastas ajaleht Neatkariga Rita Avize.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallase sõnul on Euroopa Liidu põhitranspordivõrgustiku nimekirjas neli projekti Eestist.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.