SmartPOSTi kaudu saadetud pakkide arv kasvas käesoleva aasta esimeses pooles võrreldes 2010. aastaga rohkem kui kaks korda, ent soomlastega võrreldes kasvuruumi veel jagub.
Itella SmartPOST OÜ tegevjuht Risto Eelmaa näeb pakimahtude jätkuva kasvu taga eestlaste seas üha populaarsemaks muutuvat e-ostlemist, aga ka SmartPOSTiga lepinguliselt seotud e-kaupmeeste suurenevat hulka. Ent vaatamata pakimahtude järjekordsele tõusule on eestlased põhjanaabritega võrreldes veel tagasihoidlikud pakisaatjad.
Soomega kõrvutatuna on Eelmaa arvates siinsel pakiturul rohkesti kasvupotentsiaali: “Eesti inimestest saab aasta jooksul pakke vaid 59% – keskmine eestlane saab posti teel 4 pakki aastas. Seevastu keskmine soomlane saab aastas 9-10 pakki. Arvestades eestlaste avatust kõigele uuele, usun ma, et meie elujärje kestval paranemisel suureneb ka pakiturg.”
Üle-Eestilist pakiautomaatide võrku haldav Itella SmartPOST OÜ sihib aasta lõpuks 35% osa kogu eraisikute pakiturust. Kuna pakiäri haripunkt langeb aasta lõpu eelsele ajale, sõltub eesmärgi saavutamine Eelmaa sõnul alanud kvartali edust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Meie lepinguliste e-kaupmeeste arv kasvab stabiilselt,” rääkis Eelmaa. “Tänaseks on meil ümmarguselt 2000 lepingulist äriklienti, kellest üle 800 on e-kaupmehed.”
SmartPOST avas kevadel pakiautomaatide võrgu Soomes, paigaldades 15 automaati Helsingi piirkonda. Aasta lõpuks on plaanis paigaldada järgmised 35 automaati suurematesse Soome linnadesse.
Seotud lood
Uue pakiäriteenuse kontseptsiooniga alustav Parcelfellows lubab Eestist välismaale pakisaatmise muuta kuni 80% odavamaks. Eesti suuremad pakivedajad Omniva ja Itella SmartPOST suhtuvad hinnalubadusse skeptiliselt ja kinnitavad, et nende hinnakirjad jäävad muutumatuks.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.