Sillamäe Sadam loodab, et nende uude ehitatavasse konteinerterminali tuleks operaator Kasahstanist.
Sellel kuul sõlmis Sillamäe Sadam Nordeconiga ehituslepingu, mille käigus ehitatakse uus kailiin kogupikkusega üle 800 meetri. Samuti valmistatakse kasutamiseks ette ligikaudu 40 hektarit konteiner- ja üldkaupade terminali territooriumit ja paigaldatakse vajalik taristu konteinerkraanade tööks. "Uue terminali ehituse plaanime lõpetada 2012. aasta lõpuks. Terminali operaatorina näeksime hea meelega just mõnda Kasahstani operaatorit. Suured lootused on meil seoses sügisel Astanas toimuva messi ja ärifoorumiga TransitKazakhstan," rääkis Logistika kuukirjale Sillamäe Sadama turundusdirektor Andrei Birov.
Ka hetkel on Sillamäe sadamal Kasahstaniga toimiv koostöö. "Nende kõige suurem naftakompanii Gazmonaigaz ekspordib oma naftatooteid meie sadama kaudu. Ligikaudu miljon tonni naftakaupa Kasahstanist liikus Sillamäe sadama kaudu eelkõige Ameerika Ühendriikidesse ja Lääne-Euroopa riikidesse," märkis Birov.
Tema sõnul loodetakse, et kaubamahud kasvavad veelgi. "Lisanduda võiksid kivisüsi, vili, väetised, vedelkeemia ja metallid. Ka muldmetallide toorainet võiks tuua Kasahstanist. Huvi meie vastu on tundnud ka üks Kasahstani teraviljafirma ja uurinud teraviljaterminali ehitamise võimalusi," rääkis Birov.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Juulis külastasid Muuga sadamat Eesti-Kasahstani valitsustevahelise komisjoni transpordi- ja transiidi alakomisjoni liikmed, Tallinna Sadam tegi Kasahstani äridelegatsioonile pakkumised käidelda praegustes terminalides Kasahstani kaupu - näiteks naftat, naftasaaduseid, kivisütti, metalle ja tulevikus ka vedelgaase (LNG/LPG).
Eesti-Kasahstani valitsustevahelise komisjoni transpordi- ja transiidi alakomisjon leppis eelmisel nädalal Tallinnas kokku, et selle aasta teisel poolel alustab opereerimist konteinerrong Kasahstani ja Eesti vahel.
Eestist ida pool asuvatest sihtturgudest on logistikutele Venemaa ja Hiina kõrval üks tähtsamaid piirkondi Kasahstan. Perspektiivses majanduspiirkonnas elab üle 16 miljoni inimese, kellel on maailma saata hulgaliselt loodusvarasid.
Sillamäe Sadama turundusjuhi Andrei Birovi kinnitusel valmib sadamas konteinerterminal 1. juuliks, esimesed konteinerid hakkavad sadama kaudu liikuma sügisest.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.