Naaberriikidelt ja konkurentidelt maha viksitud ülikiired reisirongid põhjustavad Hiinas ohvriterohkeid avariisid.
Ülemöödunud nädalavahetusel Hiinas kokku põrganud kaks ülikiiret reisirongid on selle tõestuseks, kirjutab Financial Times´is Jamil Anderlini Pekingist.
Jaapani ametiisikud olid esimesed, kes juhtisid Hiina raudteetööstuse mahaviksimise ohtlikkust. Hiinlased kopeerisid tehnoloogiaid nii Jaapani Kawasaki, Saksamaa Siemensi, Prantsusmaa Alstomi ja Kanada Bombardieri pealt. Samas on Hiina Raudteeministeerium ja riigi raudteefirmad süüdistusi tõrjunud ja kinnitavad, et kasutatava tehnoloogia autoriõigused kuuluvad neile.
Samal ajal on välismaiste raudteefirmade juhtivtöötajad juhtinud murelikult tähelepanu, et Hiinas kopeeritakse 200 kilomeetrise tunnikiirusega liiklema mõeldud ronge ja pannakse need sõitma kiirustel, milleks need loodud ei ole.
Financial Times´i andmeil keelduvad osad raudteefirmade juhid Hiinas kiirrongidega nende ohtlikkuse tõttu sõitmast.
Hiina valitsus peatas möödununud nädalal ligi 60 kiirrongi liiklemise õnnetuse põhjuste väljauurimiseni.
Ülikiired rongid - kiirusega enam kui 200 km/h - liiklevad Hiinas 2007. aastast. Järgmisel aastal peaks Hiinas olema BBC andmeil enam ülikiiret raudteevõrku kui mujal maailmas kokku.
Seotud lood
Hiina meedia teatas, et Eesti on esimene riik Euroopas, kes tellib raudteeseadmed Hiina rongitootjalt.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.