Naaberriikidelt ja konkurentidelt maha viksitud ülikiired reisirongid põhjustavad Hiinas ohvriterohkeid avariisid.
Ülemöödunud nädalavahetusel Hiinas kokku põrganud kaks ülikiiret reisirongid on selle tõestuseks, kirjutab Financial Times´is Jamil Anderlini Pekingist.
Jaapani ametiisikud olid esimesed, kes juhtisid Hiina raudteetööstuse mahaviksimise ohtlikkust. Hiinlased kopeerisid tehnoloogiaid nii Jaapani Kawasaki, Saksamaa Siemensi, Prantsusmaa Alstomi ja Kanada Bombardieri pealt. Samas on Hiina Raudteeministeerium ja riigi raudteefirmad süüdistusi tõrjunud ja kinnitavad, et kasutatava tehnoloogia autoriõigused kuuluvad neile.
Samal ajal on välismaiste raudteefirmade juhtivtöötajad juhtinud murelikult tähelepanu, et Hiinas kopeeritakse 200 kilomeetrise tunnikiirusega liiklema mõeldud ronge ja pannakse need sõitma kiirustel, milleks need loodud ei ole.
Financial Times´i andmeil keelduvad osad raudteefirmade juhid Hiinas kiirrongidega nende ohtlikkuse tõttu sõitmast.
Hiina valitsus peatas möödununud nädalal ligi 60 kiirrongi liiklemise õnnetuse põhjuste väljauurimiseni.
Ülikiired rongid - kiirusega enam kui 200 km/h - liiklevad Hiinas 2007. aastast. Järgmisel aastal peaks Hiinas olema BBC andmeil enam ülikiiret raudteevõrku kui mujal maailmas kokku.
Seotud lood
Hiina meedia teatas, et Eesti on esimene riik Euroopas, kes tellib raudteeseadmed Hiina rongitootjalt.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.