Naaberriikidelt ja konkurentidelt maha viksitud ülikiired reisirongid põhjustavad Hiinas ohvriterohkeid avariisid.
Ülemöödunud nädalavahetusel Hiinas kokku põrganud kaks ülikiiret reisirongid on selle tõestuseks, kirjutab Financial Times´is Jamil Anderlini Pekingist.
Jaapani ametiisikud olid esimesed, kes juhtisid Hiina raudteetööstuse mahaviksimise ohtlikkust. Hiinlased kopeerisid tehnoloogiaid nii Jaapani Kawasaki, Saksamaa Siemensi, Prantsusmaa Alstomi ja Kanada Bombardieri pealt. Samas on Hiina Raudteeministeerium ja riigi raudteefirmad süüdistusi tõrjunud ja kinnitavad, et kasutatava tehnoloogia autoriõigused kuuluvad neile.
Samal ajal on välismaiste raudteefirmade juhtivtöötajad juhtinud murelikult tähelepanu, et Hiinas kopeeritakse 200 kilomeetrise tunnikiirusega liiklema mõeldud ronge ja pannakse need sõitma kiirustel, milleks need loodud ei ole.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Financial Times´i andmeil keelduvad osad raudteefirmade juhid Hiinas kiirrongidega nende ohtlikkuse tõttu sõitmast.
Hiina valitsus peatas möödununud nädalal ligi 60 kiirrongi liiklemise õnnetuse põhjuste väljauurimiseni.
Ülikiired rongid - kiirusega enam kui 200 km/h - liiklevad Hiinas 2007. aastast. Järgmisel aastal peaks Hiinas olema BBC andmeil enam ülikiiret raudteevõrku kui mujal maailmas kokku.
Seotud lood
Hiina meedia teatas, et Eesti on esimene riik Euroopas, kes tellib raudteeseadmed Hiina rongitootjalt.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.