Avies, kes teenindab Tallinna-Kärdla liini, teeb seda rohkem kui poole väiksema dotatsioonisumma eest ühe lennu kohta kui Estonian Air praegu Tallinna-Kuressaare liini.
Hiiu maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Aare-Villu Katteli sõnul maksab Hiiu maavalitsus seoses kütusekuluga Aviesile jaanuarist (500 krooni) 31,96 euro võrra rohkem dotatsiooni ehk Tallinn-Kärdla-Tallinn lendu 925,76 euroga.
Estonian Air saab Saare maavalitsuselt Tallinn-Kuressaare-Tallinn lennu kohta 1988 eurot toetust ja soovib selle tõusu 4048 eurole seoses lendudeks vajaliku lennuki ja meeskondade kulu suurenemisega.
AS Avies turundus- ja kommunikatsioonispetsialist Tanel Lillepalu pidas arutelu teemal, kas Avies oleks nõus Tallinna-Kuressaare liini teenindamise enda peale võtma, juhul kui Estonian Air peaks lepingu ühepoolselt lõpetama, praegu rohkem spekulatsiooniks. Aviese omanikega ei õnnestunud Meie Maal eile ühendust saada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kahte liini ei saa Tanel Lillepalu arvates võrrelda, sest lennukid on erineva suurusega ja lisaks on lennumaa Hiiumaale lühem kui Saaremaale. “Estonian Air lendab peaaegu kaks korda suurema lennukiga,” lausus Lillepalu.
Seotud lood
"Kui esitad riigihankel madalama pakkumise ja see toob sulle kahjumit, siis see pole aluseks hinnatõusule," kommenteeris Saare maavanema kohusetäitja Jaan Leivategija Estonian Airi soovi saada Tallinn-Kuressaare liinil lisaraha või muuta lennuplaani.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.