Neljapäeval Luxembourgis toimunud Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogu leppis kokku direktiivi põhimõtetes, mis loob tulevikus ühtse Euroopa raudteepiirkonna ning suurendab raudteevedude konkurentsi.
„Eesti toetab Euroopa Komisjoni visiooni ühtse turu osas,“ ütles Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Samas taotleb Eesti oma spetsiifikast lähtuvalt erandit, et raudtee kasutustasud ei tõuseks liiga kõrgele. See võib pärssida kaupade transiitvedu ning tõsta riigi dotatsiooni reisijateveol liiga kõrgeks,“ lisas ta.
Vastavalt liikmesriikide vahel saavutatud kokkuleppele on aega uute tasude rakendamisele üle minna veel ligikaudu kaheksa aastat.
„Eesti on viimasel ajal panustanud väga tugevalt raudtee arengusse. Suurima projektina vahetab riik välja kogu reisijateveo raudteepargi ning tänu sellele kasvab potentsiaalne reisijate vedude maht võrreldes praegusega kaks korda,“ ütles Parts. „Olen jätkuvalt veendunud, et reisijad peaks üha enam kasutama ronge ning siin ei tohi takistusi tulla.“
Ühtlasi arutasid ministrid ELi transpordipoliitika valge raamatu teemal. „Eesti on siin astunud juba reaalseid samme,“ lausus Parts. „Kui euroliidu eesmärk on tõsta taastuvenergia osakaal transpordis 60 protsendile aastaks 2050, siis Eesti on kogu riiki katva elektriautode laadimisvõrgustiku rajamisega Euroopas vaieldamatult esirinnas.“
Lisaks arutas nõukogu üldist lähenemisviisi Euroopa Mereohutuse Agentuuri osas, volitas Euroopa Komisjoni alustama läbirääkimisi Moldovaga lennundusleppe alustamiseks ja tegi otsuse ELi liikmesriikide ja Brasiilia vahelise lennundusleppe allkirjastamise kohta.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.