Ületöötamise ja kurnatuse kõrval on teine teema see, et autojuhid rikuvad ka tahtlikult puhkuseajaseaduses kehtivaid normatiive, märkis ASi Rakvere Lihakombinaat logistikadirektor Tarmo Rei.
Värske aruanne, mis käsitleb Euroopa transpordisektori tervishoiuriske ütleb, et autojuhi tervist ohustab kurnatus, vägivald ja ahistamine. See tähendab ühtlasi seda, et autojuhte survestavad tähtaegadest kinnipidamine, kasvav töömaht ning järjest pikemaks venivad tööpäevad.
Tarmo Rei sõnul annab probleemi leevendada tihedam koostöö veofirmade ja tellijate vahel. "Selleks, et jõuda mõlemat osapoolt rahuldava tulemuseni, tuleb anda hinnang igale üksiku protsessi toimumise ajale, mis mõjutab veovahendi- ja autojuhi tööaega. Näiteks autojuhtide töö- ja puhkeaega mõjutavad veospetsiifikaga seonduvad protsessid kaupade jaotusveol - laadimisprotsess klientide teenindus, seisakud ja takistused," loetles ta.
Rei sõnul on koostöös võimalik leida parimad lahendused, et klient on rahul ja vedaja saab veole vastava õiglase hinna. Selle tarvis peavad vedaja ja tellija veoste planeerimisel tihedat koostööd tegema," lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teisest küljest on Rei sõnul autojuhid ka ise altid tahtlikult piiranguid rikkuma. "Kiirustatakse punktist A punkti B ega jälgita töö- ja puhkeaja seaduses kehtivaid normatiive," ütles Rei. Tema arvates tuleb selle parandamiseks teha rohkem kontrollreide ja vajadusel trahvisummasid suurendama. "Kindel on see, et ületöötanud, töö- ja puhkeaja seadust rikkunud autojuht on suur oht liikluses meile kõigile," märkis Rei.
Sellest, mida arvavad teised kliendid autojuhte ohustavatest terviseprobleemidest saad lugeda tänasest Äripäeva
Logistikarubriigist. Selleks vajaliku päevapileti saad osta
SIIT.
Seotud lood
Värske aruanne käsitleb Euroopa transpordisektori tervishoiuriske: autojuhi tervist ohustab kurnatus, vägivald ja ahistamine, pealtnäha ei lähe see teenuse tarbijale korda.
Ületöötamise ja kurnatuse kõrval on teine teema see, et autojuhid rikuvad ka tahtlikult puhkuseajaseaduses kehtivaid normatiive, märkis ASi Rakvere Lihakombinaat logistikadirektor Tarmo Rei.
Tänane Äripäeva Logistikarubriik käsitleb Euroopa transpordisektori töötervishoiu- ja ohutuse raportit, mis toob välja, et maanteetranspordis on autojuhid enam ohustatud kurnatuse, vägivalla ja ahistamisega. Uurisin, mida kliendid sellest arvavad ning kas see on ainult veofirma enda mure?
Möödunud kriisi aastad olid autojuhtidele keerulised. Autojuhtide ühingu andmetel suri eelmisel aastal autoroolis infarkti 18 Eesti juhti. Ühingu hinnangul on see madalat palka kompenseerida püüdvate autojuhtide pikaajalise ületöötamise tagajärg, kirjutab Logistika kuukiri.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.