Eesti Post soovib osta konkurendi Express Posti. Sellle soovi vastu esitasid seitse suuremat kirjasaatjat vastuväite - ühinemisest kannataks konkurents ja tõuseks hinnad.
Kommenteerib Aavo Kärmas.
Eesti Posti ja Express Posti ühinemise vastu seisjad nimetavad ühe põhjusena, et koondumisel võib kallineda kirjade saatmine. Kuidas seda kartust kommenteerite?
Miks Eesti Meedia ja Ekspress Grupp otsustasid ettevõtte müüa, kui nende lehti hakkab kogu Eestis kandma üks ettevõte? Miks peaksime kirjateenuse hindu tõstma? Kas selleks, et sundida kliente otsima alternatiivseid võimalusi teadete saatmiseks? Kui me alandame kirjateenuse hinda näiteks kaks korda, kas siis kliendid hakkavad rohkem kirju saatma? Seda teemat tuleb vaadata natuke laiemalt. Kirjateenus on oma olemuselt langeva trendiga, sõltumata sellest, milline on selle teenuse hind. Hind ei ole põhjuseks, miks mahud on langenud. Peamiselt on see toimunud alternatiivsete suhtluskanalite (meilid, SMS, sotsiaalmeedia jne.) arengu tõttu. Kui 2006. aastal saadeti Eestis ligi 62 miljonit kirja, siis eelmisel aastal ligi 44 miljonit tükki ja 2015. aastaks ennustame mahuks ligi 20 miljonit tükki. Ehk 10 aastaga on mahtude langus ligi 70%.
Loe pikemalt tänasest Äripäeva paberlehest tellides lehe SIIT või ostes päevapileti SIIT.