• 02.05.11, 14:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusefirmad: pettureid soosivaid muutusi pole seadusse vaja

Kütuse jae- ja hulgimüügiettevõtted ei toeta kuu aega kehtinud vedelkütuse seaduse muutmist, mis taastaks petturitele endised võimalused maksumaksjate arvelt hõlptulu teenimiseks, teatas Eesti Õliühing.
Õliühing saatis oma põhjendused esmaspäeval Riigikogu rahanduskomisjonile koos ettepanekuga mitte menetleda vedelkütuse seaduse muutmise eelnõud, mis soodustaks taaskord pinnase teket salakütuse levikuks Eestis.
Äripäev kirjutas reedel, et Reformierakond ja IRL soovivad ootamatult taas hakata muutma vedelkütuse seadust, mille viimased muudatused alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate maksupettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Nimelt on rahandusministeeriumi juristid jõudnud järeldusele, et aprilli alguses jõustunud seadusemuudatused ei kohtle kütusemüüjaid tagatise vähendamise võimaluse osas võrdselt ning kohtuvaidluste ennetamiseks plaanitakse seadus osa kütusemüüjate kasuks leebemaks muuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Õliühing on seisukohal, et kui rahandusministeerium või Riigikogu rahanduskomisjon tunnetab seaduse toimimisel juriidilisi riske, siis tuleks kiiremas korras leida korrektne sõnastus, mis ei riivaks ausaid ettevõtjaid ega moonutaks tegelikku konkurentsi turul. "Kui siiski otsustakse seadust muuta, tuleks Õliühingu hinnangul seda teha seaduse konkretiseerimise suunas kaotades seadusest määratlemata õigusmõisted, mitte liberaliseerida niigi kohati anarhistlikult toimivat Eesti kütuseturgu. Kütuseturul aastaid karistamatult toimunu on üks erakordselt piinlik laik muidu igati ettevõtjasõbralikus Eesti seadusandlikus keskkonnas,“ sõnas ühingu juht Toomas Saks.
Riigikogu võttis vedelkütuse seaduse vastu 2011. aasta veebruaris, seadus hakkas kehtima aprilli algusest. 
Eesti Õliühingul on 13 liiget: Alexela Oil AS, Eesti Statoil AS, Intertek Eurolab OÜ, Jetoil AS, Lukoil Eesti AS, Mazeikiu Nafta Trading House OÜ, Neste Eesti AS, Oiltanking AS, Reval Oil OÜ, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS ning Tartu Terminaal AS .

Seotud lood

Uudised
  • 03.05.11, 17:16
Uhiuus maksupettureid tõkestav seadus läheb juba muutmisele
Riigikogu rahanduskomisjon saatis täna täiskokku Reformierakonna ja IRLi algatatud vedelkütuse seaduse muutmise, mis alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate pettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.
Uudised
  • 09.05.11, 09:57
Nestor: jätke tagatiste seadus rahule
Sotsiaaldemokraadi Eiki Nestori hinnangul pole homme riigikogus muutmisele minevat uhiuut vedelkütuse seadust vaja muuta.
Uudised
  • 12.05.11, 11:47
Valitsus toetas uhiuue seaduse muutmist
Valitsus toetas aprillist kehtiva vedelkütuse seaduse muutmist, et ka kütuse hulgimüüja saab taotleda nõutud miljoni euro suuruse tagatise vähendamist.
Uudised
  • 28.04.11, 13:17
Advokaadid püüdsid vedelkütuse seaduse põrmustada
Paul Varuli osalusega Advokaadibüroo Varul AS saatis enne vedelkütuse seaduse muudatuste jõustumist rahanduskomisjonile hävitava hinnagu, viidates mitmetele vastuoludele põhiseadusega.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele