Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kinnitas esmaspäeval AS-i Tallinna Sadam eelmise aasta majandusaruande, mille kohaselt kasvas ettevõtte kasum 663 miljoni kroonini.
Aasta varem oli ettevõtte kasum 408 miljonit krooni.
Ettevõtte käive kasvas 2010. aastal üheksa protsenti ja ulatus 1,358 miljardi kroonini. Kokku investeeris kontsern mullu 446 miljonit krooni, millest peamine osa kulus Muuga sadama idaosa arendamisele.
Sadama mullune kaubamaht ulatus kokku 36,65 miljoni tonnini, mis on 16 protsenti rohkem kui aasta varem. Sadamat läbinud reisijate arv kasvas eelmisel aastal 2009. aastaga võrreldes üheksa protsenti ja jõudis 7,915 miljoni reisijani, mis on kõigi aegade rekord. Kõige enam liikus reisijaid Tallinn–Helsingi liinil.
Riigile maksis Tallinna Sadam eelmisel aastal dividende koos tulumaksuga 189,9 miljonit krooni.
Riigile kuuluv AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks, kelle alla kuuluvad Vanasadam, Vanasadama jahisadam, Muuga sadam, Paldiski lõunasadam, Paljassaare sadam, Saaremaa sadam. Oma kaubamahult on Tallinna Sadam Läänemere idakalda sadamate seas kolmandal kohal Primorski ja Peterburi järel.
Seotud lood
Tallinna Sadama käive kasvas teenis tänavu esimeses kvartalis kümnendiku võrra kasvanud ehk 23,8 miljoni eurose käibe juures 13,1 miljonit eurot puhaskasumit, mis ületas eelmise aasta võrdlusperioodi näitajat 25 protsendiga.
ASi Tallinna Sadam nõukogu kinnitas oma tänasel koosolekul ettevõtte 2010. aasta majandusaasta aruande, mille kohaselt kujunes 2010. aasta ASi Tallinna Sadam jaoks läbi aegade rekordiliseks kõigi olulisemate finantsnäitajate poolest – rekordiline müügitulu, rekordiline puhaskasum ja rekordiline EBITDA.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.