Euroliidu konkurentsiamet uurib Balti raudteefirmasid. Põhjuseks kartellikahtlus.
"Komisjon kahtlustab, et ettevõtted rikkusid ELi konkurentsireegleid, mis keelavad kartellikokkulepped ja turugu valitseva seisundi ära kasutamist," teatas komisjon möödunud nädalal. Komisjoni ametnikud tegid 8. märtsil etteteatamata visiidid Balti riikides raudteevedudes tegutsevatesse ettevõtteisse.
Reutersi andmeil kinnitasid Läti ja Leedu raudteeoperaatorid reidi. Leedu riigiraudtee andmeil kaasnes uurimine Poola naftafirma PKN Orleni kaebusega. "Leedu Raudteele on need kaebused alusetud," teatas ettevõte.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Läti Raudteefirma Latvijas Dzelzcels teatas, et firmat külastati samuti, kuid uurimise detailidest firmale ei räägitud.
PKN Orlen, millele kuulub rafineerimistehas Leedus, kaebas Leedu raudteetariifide ning Leedu Raudtee otsuse peale sulgeda kõige otsem tee Lätti. 2006. aastal Mazeikiu Naftalt tehase ostnud PKN ei ole Reutersi andmeil rahul, et Leedu ei kiirusta logistikakulude alandamisega pärast Venemaa otsust lõpetada toornafta transport torus.
Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul Eesti Raudteed reid ei külastanud.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.