„Vene kaupade eksport Tallinna kaudu on ebareaalne,“ selgitab
Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee. „ Vene Raudtee OAO „RZD“ei kinnita ei Rail Garantile ega teistele vedajatele raudteeveo eksportkaubaplaani Eesti suunal, kuna kehtivad Venemaa valitsuse otsused kohustavad veneeksportööre vedama oma kaupu välja läbi vene sadamate.
Parimaks näiteks on
Muugal tühjalt seisev söeterminal, mille taga on Kuzbasrazresugoli kaevandusja üks suurimaid Venemaa tradereid, kes ei suuda saada eesti suunal veneraudtee veoplaane. Rail Garant pole kindlasti suuteline neid otsuseidmuutma, tegemist on mõned aastad tagasi asutatud raudteetranspordifirmaga,kel puuduvad võimalused kaupade veo suunamiseks läbi Eesti. Seega onTallinna Sadama nõukogu väide vale ning tegelikkuses pole Rail Garandilmingit uudset äriplaani.“
Neinar Seli väide nagu oleks Transiidikeskuse AS esitanud oma pakkumises
plaanid arvestades ka praegu sadamas tegutseva Muuga CT näitajaid, on agaLaidvee sõnul otsene vale. „Meie pakkumises on selgelt must-valgel kirjas:Maksud puudutavad ainult konkursi objektiks olevat ca 27 ha territooriumi.“
Pakkumised pole Laidvee arvates aga tõepoolest võrreldavad: „Meie pakkusime
uuele territooriumile minimaalseks garanteeritud kaubamahuks 550 tuhat TEUdja konkurent Tallinna sadama poolt BNSis avalikustatud andmetel 270 tuhatTEUd. Järelikult meie pakkumine oli poole suurem. Tallinna Sadama pooltnõutud 20 aastase pangagarantiiga kaetud kauba- ja hoonestusõiguse tasudepakkumine oli meil 4,6 miljonit eurot parem kui konkurendil. “