• 04.03.11, 13:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jääprobleem pärsib Pärnu Sadama mahtude kasvu

 Pärnu Sadamast on kaupa läinud sel aastal ekspordiks rohkem kui mullu ent jäämurdmisprobleemide tõttu jääb sadama mahtude kasv kinni, rääkis sadama juht Mati Einmann.
Kuigi jää lõhkumine on ka Pärnu sadamas igapäevane rutiin, on sadam avatud ja töötab. Jäämurdjale EVA-316 on appi tulnud ka vedurlaev Castor. "Jääs on muidugi väiksemad sadamad, millel käivet pole," rääkis ASi Pärnu Sadam juhatuse liige Mati Einmann.
Tema sõnul on vaatamata mullusest keerukamatele jääoludele käinud sadamas 17 laeva rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. "Samas jäime teatud jäämurdmisprobleemide tõttu veel kahekümnest laevast ilma, aga seevastu on kaupa läinud ekspordiks tublisti rohkem kui mullu," rääkis Einmann.
Läti pool on jääolud hullemad. Päevas kulub Pärnu Sadamal ligi meetripaksuse rüsijää lõhkumisele 3200-3800 eurot vaatamata sellele, kas laevu liigub või mitte. Einmann rääkis, et Riia suunal sõitnud kaptenid ütlevad, et sealpool on olukord raskem kui Eestis. "Riia suunal seisab laevu jääs kinni juba päevi," lisas ta ja nentis, et Pärnu poole tuleval suunal on liiklus elavam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Liiga pikalt jääs kinni seisvaid laevu ähvardab aga oht jää surve tõttu liikuda karidesse või kaldale liiga lähedale. "Teine probleem on, et vesi ja toit võivad laeval otsa lõppeda," lisas Einmann.
 

Seotud lood

Uudised
  • 03.03.11, 11:59
Jäämurdemahu suurendamiseks eraldatakse 3 miljonit eurot
Valitsus kinnitas korralduse, mille kohaselt eraldatakse valitsuse reservist Veeteede Ametile 3 miljonit eurot lisajäämurdjate rahastamiseks ja jäämurdjate „Tarmo“ ja EVA-316 jäämurdemahtude suurendamiseks. Selle otsusega aidatakse tagada Eesti sadamate teenindamine ja katkematu jäämurdevõimekus.
Uudised
  • 04.03.11, 14:09
Tuhatkond kaubalaeva on jäänud Botnia lahes jäävangi
Soome ja Rootsi vahel asuvas Botnia lahes on jäävangis tosin kaubalaeva ning nende lahtipäästmisele võib kuluda vähemalt nädal, kirjutas eile Helsingin Sanomat.
Uudised
  • 04.03.11, 09:34
Vähi: Eesti vajab vähemalt üht jäälõhkujat lisaks
Eile otsustas valitsus eraldada veeteede ametile oma reservidest kolm miljonit eurot lisajäämurdjate rahastamiseks ja jäämurdemahtude suurendamiseks. Ettevõtjate sõnul vajaks aga riik ka uusi jäälõhkujaid.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele