Valitsus kinnitas korralduse, mille kohaselt eraldatakse valitsuse reservist Veeteede Ametile 3 miljonit eurot lisajäämurdjate rahastamiseks ja jäämurdjate „Tarmo“ ja EVA-316 jäämurdemahtude suurendamiseks. Selle otsusega aidatakse tagada Eesti sadamate teenindamine ja katkematu jäämurdevõimekus.
Tänavusel talvel algasid jäämurdetööd Pärnu lahel 7. detsembril 2010 ja Soome lahel 21. jaanuaril 2011. Jääolukord Soome lahel on raske, sest viimasel ajal puhunud kirde- ja idatuul on kogu Soome lahel liikvel olnud jää kogunud Eesti rannikule, sellele järgnenud külmalaine on tekitanud kiiresti ka uut jääd.
Rasked jääolud võivad püsida vähemalt kolm-neli nädalat. Hetkel vajavad kõik Soome lahe sadamad Eestis jäämurdeteenust. Seetõttu on vajadus vähemalt kahe jäämurdja töö järele, et tagada teenuse osutamine kõikides sadamates Sillamäest Paldiskini, kuna jääs läbitavad vahemaad ulatuvad juba üle 100 miili.
Seotud lood
Pärnu Sadamast on kaupa läinud sel aastal ekspordiks rohkem kui mullu ent jäämurdmisprobleemide tõttu jääb sadama mahtude kasv kinni, rääkis sadama juht Mati Einmann.
Soome ja Rootsi vahel asuvas Botnia lahes on jäävangis tosin kaubalaeva ning nende lahtipäästmisele võib kuluda vähemalt nädal, kirjutas eile Helsingin Sanomat.
Eile otsustas valitsus eraldada veeteede ametile oma reservidest kolm miljonit eurot lisajäämurdjate rahastamiseks ja jäämurdemahtude suurendamiseks. Ettevõtjate sõnul vajaks aga riik ka uusi jäälõhkujaid.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.