Tööinspektsiooni andmeil ei seo Eesti vedusid korraldavad ettevõtted erinevaid seaduseid ning eksivad seetõttu töö- ja puhkeaja nõuete vastu.
„Kuna ettevõtte tegevust veondusalal reguleerivad mitmed seadused ja määrused, on kontrolli tulemused näidanud, et ettevõtjad ei hooma täielikult nende omavahelisi seoseid. Tegutsetakse tavaliselt ainult ühte õigusakti järgides," kommenteeris Lõuna inspektsiooni sõidukijuhtide inspektor Ilmar Ronk. "Ettevõtted ei taha omaks võtta, et omades veoloa alusel väljastatud sõidukikaarti, vastutavad nad veokorralduse eest ning peavad salvestatud andmeid esitama ka renditud või rendile antud autode kohta," tõi Ronk näite.
Näiteks autoveoseaduse, töölepinguseadue, töötervishoiu ja tööohutuse seaduse ja EÜ määruse 561/2006 vahel on tema sõnul üksteist täiendavad seosed, kuigi otseselt neile seostele viidatud ei ole.
Tööinspektsioon keskendub sel aastal sõidukijuhtide töö- ja puhkeajaga seotud teavitustegevusele. Esimene tasuta koolitus sel teemal toimub ülehomme Tallinnas. Lisainfot saab Tööinspektsioonist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.