BLRT tütarfirma Vakaru Refonda püüab taastada mullu sügisel Läänemeres põlengus kahjustada saanud laeva Lisco Gloria. Laeval hävisid ka Eesti liikluskaamerad.
„Eeskätt teeme ekspertiisi, kas praami on võimalik taastada,“ ütles Vakaru Refonda juht Viktor Sagal. „Kui ekspertide hinnagul ei ole taastamisel mõtet, siis taaskasutamiseks kõlblikud osad ja seadmed paneme müüki, kere utiliseerime aga vanametalli näol,“ selgitas ta. Viktor Sagali sõnul ei saabunud praam Tallinna sellepärast, et BLRT Grupi siinsete dokkide mõõtmed selleks ei sobi.
Vakaru Refonda kuulub kontserni BLRT Grupp koosseisu. Ettevõte tegeleb metallijäätmete sisseostu ja ümbertöötlemisega.
Tulekahju Lisco Gloria praamil, mis suundus Kielist Klaipedasse, toimus mullu oktoobris Taani territoriaalvees. Kõik reisijad ja meeskonnaliikmed evakueeriti laevalt, kokku 249 inimest. Kolm kannatanut viidi helikopteriga haiglasse, veel 19 kergelt kannatanut said medabi kohapeal. Laeva pardal oli ka vähemalt kuus Eesti veoautot autojuhtidega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laeval tuleroaks langenud kauba eest saab maksimaalselt hüvitist siis, kui sellele on sõlmitud veosekindlustus.
Maanteeametil jäi laevaõnnetuse tõttu ilma 1,5 miljoni krooni vääringus kolmest kiiruskaamerast, ent kuna need olid kindlustatud, laheneb õnnetus probleemita.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.