Soome laevatehastest pikka aega kruiisiaevu tellinud laevafirma Royal Caribbean tellisel eelmisel nädalal uue laeva Saksamaalt, kirjutab Yle Uutiset.
Seni laevafirmale aluseid, teiste seas maailma kaks suuremat alust Allure Of The Seas ja Oasis Of The Seas, ehitanud STXi Turu laevatehas kaotas tellimuse viimasel minutil. STX Europe tegevjuhi Juha Haikinheimo sõnul oli selle põhjuseks Saksamaa tugevam konkurentsivõime ja efektiivsem tootmine.
„Tellimuse kaotamine konkurendile on ebameeldiv kogemus, aga tuleb vaadata tulevikku ja mõelda, mida edasi teha. Kibestumisest pole kasu, tuleb edasi minna,“ märkis Heikinheimo.
Soome ja Saksa tehase pakkumise hinnavahe oli lõpuks üsna väike. Saksamaa konkurentsivõimelisem kulutase ja arendustööd said endale suurkliendi, kelle suured kruiisilaevad Oasis ja Allure valmisid Turus. Ei aidanud seegi, et Turus on kompaniile laevu valmistatud juba 1970. aastatest alates.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Olen Soome kulutaseme pärast väga mures. Saksamaaga võrreldes on Soomes üldised kulud kerkinud viimase kümne aastaga 15 protsenti. Seda kulutaset on ühel ettevõttel raske muuta,“ märkis Heikinheimo.
Tema sõnul tuleb küll ka ise oma laevatehase toodangut ja innovatsioonivõimet arendada, et edaspidi ikka tellimusi saada. „Praegusel juhul me ei konkureeri enam Aasia kulutasemega, vaid konkurendiks on Saksa laevatehas,“ märkis Heikinheimo.
Seotud lood
Oasis of the Seas, Turu laevatehases ehitatud maailma suurim kruiisialus, ehitamise au tahab soomlastelt omale Lõuna-Korea.
Soome eksport kasvas eelmisel aastal 52 mld euroni. Tase jääb endiselt 2008. aastale alla.
Helsingi laevatehas, mis täna kuulub maailma ühele suuremale laevaehitajale, Lõuna-Korea päritolu STX Finland Cruise OY, saab peagi uue omaniku.
Kolmapäeval andis Turu laevatehases omanikule üle maailma suurima kruiisilaeva Oasis of the Seas, mis lubab revolutsiooni kruiisireisimises ning sisaldab esimese kruiisialusena pardal ka parki.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.