Soome eksport kasvas eelmisel aastal 52 mld euroni. Tase jääb endiselt 2008. aastale alla.
Esimest korda üle 20 aasta jäi väliskaubandus defitsiiti, millele aitas kaasa möödunud sügisel valminud ja tellijale üle antud maailma suurim kruiisilaev Allure Of The Seas, mille ehitas Turu laevatehas, vahendas Yle.
361 meetrit pikk alus mahutab 6000 reisijat, kellele on abiks 2000 meeskonnaliiget. Aluse sõsarlaev, Oasis of the Seas, ehitati samuti Turu laevatehases ja see anti aluse omanikule Royal Caribbean Cruise Lines üle aasta tagasi. Laevad on maailma kaks suuremat kruiisialust.
Soome väliskaubanduse defitsiit ulatus mullu Soome Tolliameti andmeil 873 mln euroni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Edukalt toimisid mullu metalli- ja keemia- ning puidutööstis, samas mobiilitööstuse eksport kahanes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maailma suurim kruiisilaev, Allure of the Seas, läks täna Soome Turu laevatehasest teele Floridasse omaniku kätte, et detsembris esimene reis teha.
Soome laevatehastest pikka aega kruiisiaevu tellinud laevafirma Royal Caribbean tellisel eelmisel nädalal uue laeva Saksamaalt, kirjutab Yle Uutiset.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.