Rivo Sarapik • 7. veebruar 2011
Jaga lugu:

Vähem kui 3000 euroga saab palgale ekspordiässa

Vähemalt 640 000 eurost ekspordimüüki evivad ettevõtted saavad osaleda ekspordialases värbamisprogrammis, milles vähem kui 3000eurose omaosalusega võib saada oma palgale firma väliskaubandust paisutama ekspordiässa.

Programmi Ekspordirevolutsioon käigus otsitakse 25 Eesti keskmise suurusega ettevõttesse noori ja rahvusvaheliselt läbilöögivõimelisi ekspordi müügijuhte. Konkursil sõelale jäänud müügijuhte, kes sõlmivad ekspordiambitsioonidega ettevõtetega töölepingud, ootab ees aastane rahvusvaheliselt tunnustatud ekspordialane koolitusprogramm.

Ekspordirevolutsiooni raames otsitakse programmis osaleda soovivat 25 ettevõtet, kel on huvi jõuliselt eksporti kasvatada ja 25 potentsiaalset ekspordi müügijuhti. Ettevõtetele on osalemise piiranguks minimaalselt 20-liikmeline töötajaskond ja vähemalt 640 000 eurone ekspordimüük. Ettevõtete omaosaluseks on 20% koolituse maksumusest ehk 2824 eurot.

„Mitte iga päev ei lansseerita Eestis programme, mille olulisust tunnetavad võrdselt nii valitsus, tööandjad kui spetsialistid,“ rääkis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. „Ekspordirevolutsioon on minu hinnangul just sellise kvaliteediga programm, mis võiks motiveerida noori andekaid spetsialiste naasma Eestisse, et töötada jõuliselt areneda soovivates ettevõtetes ja panustada hüppelisse ekspordi käibekasvu, millest tõuseb tulu riigile tervikuna,“ ütles Parts.

Tulevastelt ekspordi müügijuhtidelt eeldatakse kõrgharidust, lisaks inglise keelele veel ühe võõrkeele valdamist ja töö-, elamis- või õpikogemust välismaal. Nii ettevõtted kui potentsiaalsed ekspordijuhid valitakse välja aprilli lõpuks, mil algab aastane koolitusperiood.

„Me tunnetame tööturul teravat vajadust professionaalse ettevalmistusega ekspordijuhtide järele, täna pole ettevõtetel aga kedagi värvata,“ kommenteeris  EASi juhatuse liige Maria Alajõe. 

Ka Eesti Tööandjate Keskliidu juht Tarmo Kriis möönis, et Ekspordirevolutsiooni sarnast ekspordituge on Eesti ettevõtted oodanud pikalt. „Head ja kogemustega ekspordi müügijuhti on praegu leida väga raske ning sageli jääbki innovaatilistel ja eristuvat toodet pakkuvatel ettevõtetel globaalne läbimurre tegemata,“ tõdes Kriis.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee