Scania kavatseb nelja aastaga kahekordistada veokitootmise mahud, samas töötajaid juurde ei võeta ehk töötajate tootlikkus peab kasvama poole võrra 15 veokini aastas.
Scania plaanib oma Oskarshamni tehases veokite kabiinide tootmise kahekordistada ning teha uue kabiini välja töötades vabrikusse suurinvesteeringu. Samas uusi töökohti juurde ei looda, vahendab Di.se.
"Töötame uue kabiini välja töötamiseks karmilt, see võtab aega mõned aastad ja siis peame tehase ümber ehitama," kommenteeris Oskarshamni tehase juht Ruthger de Vries. Rootsi ajakirjanduse andmeil ulatub investeering tehasesse 1,2 mld rootsi krooni ehk 130 mln euroni. Vriesi sõnul pole see summa siiski täpne.
Scania töötab uut veokit välja koos Porsche Engineeringuga. "Oleme koostööga algusjärgus," kommenteeris Vries. Millal uus veok valmib, ta ei täpsustanud. Di.se andmeil algab uue mudeli tootmine nelja aasta pärast. Täna valmib Oskarshamnis keskmiselt 250 kabiini päevas, tehas annab tööd 2000 inimesele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti raskeveokiturul müüs Scania eelmisel aastal 80 uut veokit ehk ligi veerandi turu mahust. Esikoht kuulus mullu Volvole 95 müüdud veokiga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Scania valis Porsche Engineering Groupi järgmise põlvkonna veokite arenduses partneriks.
Euroopa üks suurematest veokitootjatest Scania värbab oma Euroopa tootmisüksustesse pooltuhat töötajad, et täita neljandaks kvartaliks võetud tootmiseesmärgid. Umbes pooled töökohtadest luuakse koduriiki Rootsi.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.