20 suuremat laevaliini hoidsid septembri lõpu seisuga enda käes ligi kolmveerandit turust. Penetratsioon vastas nelja aasta tagusele ajale ja oli vaid veidi suurem aasta varasemast ehk pisivedajad on suurtele edukalt pinnuks silmas.
Turuosa säilimine viitab Transportweekly vahendatud raporti kohaselt, et väikeliinid konkureerivad edukalt gigantidega.
Samas väheneb sel aastal liinide kasumlikkus oodatuga võrreldes ilmselt poole võrra ehk ca 6 mld euroni. "See võib olla ka märkimisväärselt madalam kui liinid jätkavad hindadega kaubaruumide täitmist," viitas raport aasta alguses ootamatult alanud hinnalangusele, ehkki oodati hindade tõusu.
Drewry raport prognoosib tänavu suurematel Ida-Lääne suunalistel liinidel hindade langust seitsme protsendi võrra. Põhjuseks uute laevade liinile jõudmine, mis suurendab veovõimsust 8,5% võrra.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Suurepärasest täituvusest hoolimata otsustasid laevaliinid 250-300 USA dollarini TEU kohta ulatuvad hinnatõusud Euroopa-Aasia suunalistel liinidel klientide hoidmiseks märtsini edasi lükata.
Maailma suurim merekonteinerivedaja A.P Moeller Maersk prognoosib alanud aastaks üleilmse konteinerituru kasvamist kaheksa protsendi võrra, mis ületab paari protsendipunkti võrra mullust tulemust.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.