Eile kiitis Soome transpordi-ja kommunikatsiooniministeerium heaks keskkonnatoetuse, millest tingituna jõustub tänasest Viking Line Abp ja STX Finland Oy vahel sõlmitud leping uue laeva ehitamiseks. Otsus on tingimuslik kuni ka Euroopa Komisjon tugimeetmele toetuse annab.
Laev ehitatakse Turu laevatehases ning see hakkab sõitma liinil Turu-Ahvenamaa-Stockholm. Uus laev on 214 meetrit pikk ning kuulub 1 A Super jääklassi. Innovaatilisi lahendusi sisaldavas laevas on 880 kajutit ning see mahutab pardale 2800 reisijat ning 200 meeskonnaliiget.
Tegemist on täiesti uue põlvkonna laevaga, mille ehitamisel on kasutatud keskkonnasäästlikke lahendusi, pakkudes samal ajal kõikvõimalikke mugavusi ja elamusi reisijatele. „Meil on väga hea meel selle projekti üle, mis meie koostööpartnerite toel võimaldab nüüd jõulude saabudes lubada uusi töökohti tuhandetele inimestele Turu piirkonnas,“ ütles Viking Line kontserni tegevjuht Mikael Backman.
Alusele on planeeritud kaubikute jaoks 1275 meetri pikkune sõidurada ning sõiduautodele umbes 500 meetri pikkune eraldi autotekk. Sõiduautodele võimaldatakse lisaruumi allalangeva autoteki abil.
Leping sisaldab optsiooni ka teise laeva kohta. Investeeringu maht ulatub 240 miljoni euroni. Uus alus peaks valmima 2013. aasta alguseks ning selle ehitamisel saavad tööd umbes 2600 inimest.
Seotud lood
Olerexi turundusjuht Antti Moppel sõnas kommentaariks Olga Sõtniku kütuseaktsiisi petturite teemal öeldule Eesti Panga president Andres Lipstoki kunagiste sõnadega, et sellist jama on raske kommenteerida.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.