Novembris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 2,7 miljonit tonni kaupa, mis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on üle 21% rohkem.
Üheteist kuuga on raudteel kokku veetud 26,8 miljonit tonni kaupu, mis ületab nii eelmise kui ka üle-eelmise aasta kogutulemust. Võrreldes mulluse 11 kuuga on veomaht ligi 17% suurem.
Novembri veomahust 68% moodustas nafta ja naftasaaduste vedu, mille 1,83 miljonit tonni oli aastatagusest 32% rohkem. Üle kahe korra suurenes põlevkivivedu, ulatudes 0,38 miljoni tonnini. Suurematest kaupadest ulatus veel väetiste vedu 0,19 miljoni tonnini ja kivisöe vedu 0,11 miljoni tonnini.
Üheteist kuuga on Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud naftat ja naftasaadusi kokku 18,51 miljonit tonni, mis on 2,7 miljonit mullusest tonni rohkem. Põlevkivi vedu suurenes aastaga 1,49 miljonit tonni, olles kokku 3,16 miljonit tonni. Väetisi on veetud raudteel 2,02 miljonit tonni ehk 56% rohkem. Langenud on aga kivisöe vedu, ulatudes1,25 miljoni tonnini ehk 31% vähem kui aasta tagasi samal perioodil.
Protsentuaalselt kõige rohkem on suurenenud kohalikud veod, kus kasv oli 42% ja veomaht kokku 3,7 miljonit tonni. Transiitvedudes liikus 21,7 miljonit tonni kaupu e 14,9% mullusest enam. Eksporvedudes suurenesid mahud 12%, olles kokku 0,56 miljonit tonni. Ainsana on vähenenud importveod - veomaht kokku 0,85 miljonit tonni ja -8%.
Seotud lood
November oli Läti raudteefirmale LDz tagasilöök, kuna kaubamahtudes jäädi taas alla eelmise aasta tulemusele.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.