Airbusi teatel näitavad esialgsed uuringud, et eile Singapurist Sydney’sse suundunud Austraalia lennufirma Qantas Airwaysi reisilennuk A380 pöördus pärast õhkutõusmist tagasi mootoririkke tõttu.
Maandumine Singapuris toimus turvaliselt, keegi lennuki pardal viibinud 440 reisijast ja 26 meeskonnaliikmest vigastada ei saanud.
Õnnetuse uurimisega hakkavad tegelema Austraalia võimud ja Prantsuse tsiviillennuõnnetuste tehnilise uurimise büroo BEA, Airbus tagab neile kooskõlas Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni ICAO rahvusvahelise konventsiooni lisale 13 kogu vajaliku tehnilise abi.
Airbusi spetsialistid on juba asunud teele Singapuri.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Airbus avaldab täiendava informatsiooni niipea kui õnnetuse üksikasjad on leidnud ametliku kinnituse.
Uurimise eest vastutavad aga täiel määral asjaomased ametivõimud.
Õnnetusse sattunud reisilennuk registreerimisnumbriga VH-OQA anti Guantase kasutusse 19. septembril 2008, tänase seisuga oli lennutunde kogunenud ligikaudu 8165.
Lennuki jõuallikateks olid neli Rolls-Royce Trent 900 mootorit.
Seotud lood
Maailma suurimate reisilennukite Airbus A-380 Rolls-Royce'is valmistatud mootorid vahetatakse välja.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.