Eesti Posti logistikateo kirjeldus:
Logistikategu 2010: jaekliendi veebilahendus saadetise edastamiseks www.kuller.post.ee
Veebikeskkonna kuller.post.ee eesmärk – luua jaeklientidele lihtne ja mugav võimalus vormistada saadetise andmed, tasuda teenuse eest pangalingi kaudu, tellida kuller ja panna pakk teele kodust lahkumata, ühtlasi saavutada Eesti Postis ressursi kokkuhoid eraisikute saadetiste vastuvõtul, vormistamisel ja arveldamisel.
Lahenduse uudsus: seni ei olnud jaekliendil võimalik tellida kullerit saadetise edastamiseks, saadetisi sai üle anda ainult postiasutuses. Veebikeskkond on ülimugav – saadetise vormistamine ja kulleri tellimine toimub kolme ülilihtsa sammuga. Keskkonna kasutamine ei eelda kasutajakonto loomist, samas on võimalik see peale saatja andmete sisestamist kerge vaevaga luua, et säästa korduvkasutamisel aega andmete sisestamisel.
Veebikeskkonna protsess – paki saatja sisestab paki andmed, tasub saatekulu pangalingi kaudu, saatekulu tasumise järel edastab süsteem info tellimuse kohta nii e-kirjaga kullertellimuste vastuvõtmise keskusesse kui ka xml-formaadis andmevoo Eesti Posti logistikainfosüsteemi, kus sellest genereerub automaatselt kogumistellimus. Saatjal on võimalik tuua kullersaadetis üleandmiseks ka postiasutusse. Kui saatjal pole võimalik aadresskaarti printida, võtab selle kaasa kuller saadetisele järgi minnes.
Veebikeskkonna kaudu vormistatavate ja edastatavate saadetiste hulk on kasvanud kuust kuuse, tänaseks liigub läbi veebilahenduse ca 10% saadetistest, kuluefektiivsus võrreldes postikontorites vormistatavate jaekliendisaadetistega on 6%. Klientide tagasiside on väga positiivne