• 25.10.10, 11:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga joodab Venezuela naftaga Valgevene tehaseid

Muuga sadamas asuv kunagine Eurodeki terminal on viimastel kuudel vastu võtnud ja rongidega Valgevenesse läkitanud veidi üle poole miljoni tonni Venezuela toornaftat.
Eesti kõrval konkureerivad Venezuela nafta transiidile Valgevenesse ka Läti, Leedu ja Ukraina. Seejuures on Muuga sadama kõrval umbes samas suurusjärgus Lõuna-Ameerika naftat, rohkem kui 700 000 tonni, vastu võtnud üksnes Odessa sadamad.
"Põhjus, miks Valgevene Muuga sadama oma naftatransiidi jaoks valis, oli Muuga sadama infrastruktuuri, terminali ja raudtee kohene valmidus sellist teenust pakkuda," ütles Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand. "Kõik teised (Läänemere - toim) sadamad peavad selleks täiendavaid investeeringuid tegema hakkama."
Valgevene veel valib

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna Sadama teada plaanib Valgevene tuleval aastal importida Venezuelast umbes 10 miljonit tonni toornaftat. "Milliseid sadamaid ta selleks kasutama hakkab, ei ole veel teada. Tõenäoliselt katsetab Valgevene praegu erinevaid variante ja ehk siis millalgi teeb ka oma otsuse, mis ei pruugi tähendada, et ta ainult ühe sadama valib," rääkis Kaljurand. "Eesti ja Tallinna Sadama jaoks on täiendavad kaubamahud loomulikult positiivne asi."
Kaljuranna sõnul suudab üks terminal täiendavate investeeringuteta ümber laadida ligikaudu 3 miljonit tonni aastas. "Pikaajaliste püsilepingute puhul oleks see number vähemalt topelt," lausus ta.
Riia sadam liiga madal
Ehkki lätlased ise on veendunud, et napsavad lõviosa Venezuela naftatransiidist endale ja selle saab just Riia sadam, peab see sadam eelnevalt tegema mitmeid töid, kaasa arvatud süvendama akvatooriumi.
Viimastel aastatel on Muuga sadama vedelkütuste transiit ulatunud 18-20 miljoni tonnini aastas. Muugal tegutsev Eurodek Synergy OÜ vahetas möödunud aasta detsembris omanikku ja kannab nüüd ühena viiest Mercuria Energy Asset Management B.V. terminalidest Vesta nime.
Kasum on kasvanud
Vesta Terminal Tallinn OÜ teenis 2009. aastal 284,4 miljoni kroonise käibe juures 105 miljonit krooni kasumit ja aasta enne seda 263,2 miljonilise käibe juures 52,2 miljonit krooni kasumit.
Vopak E.O.S. teatas, et nad ei saa kommenteerida Venezuela nafta transiit läbi Eesti, kuna ettevõte ise tooraineid ei vea, vaid teenindab kliente, kellele vastav kaup kuulub. "Me ei saa ka esile tuua oma mahtusid, kuna Vopak (Vopak E.O.S.i emaettevõte) on avalikult noteeritud ettevõte ning esitab infot vastavalt börsireeglitele," ütles Vopak E.O.S.i kommunikatsioonijuht Olga van Kampen.

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lõunanaabrid ärevil
Valgevene president Aleksandr Lukašenka teatas möödunud nädalal ootamatult, et Läti pakub Venezuela nafta transiidiks soodsamaid tingimusi kui Leedu.
Reedel kirjutas Bizness & Baltija, et oktoobri alguses leppis Valgevene Leeduga suuliselt kokku, et Klaipeda sadama kaudu veetakse igal aastal 2,5 miljonit tonni naftat. Leping plaaniti sõlmida oktoobri lõpus. Samas kritiseeris Lukašenka Leedu võime, süüdistades neid huvi puuduses ja jäikuses. Tema sõnul pakkusid ilma konkursita löögile pääsenud leedulased liiga kehvi tingimusi.
Lätis peavad naftatransiidi saamiseks paralleelselt läbirääkimisi Ventspilsi ja Riia sadam. Riia naftakõlbulikkus nõuab aga investeeringuid, mida sadama omanikud on valmis tegema üksnes siis, kui saavad Valgevenelt garantii. Oletatakse, et esialgu suudab Riia sadam vastu võtta 2 miljonit tonni naftat aastas, kuid tulevikus võib maht kasvatada 10 miljoni tonnini.
taust
Oktoobri keskel allkirjastasid Venezuela ja Valgevene lepingu 30 miljoni tonni nafta tarneks aastatel 2011-2013.Valgevene püüab Venezuelaga koostööd arendada sellest ajast, kui Venemaa eksporditava nafta tolle tõstis.Lisaks vähendas Venemaa naftakoguseid, mistõttu on Valgevene tehaste võimsusest kasutusel 25-50%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele