Käesoleva aasta üheksa kuuga on Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud kokku 21, 42 miljonit tonni kaupu, mis on 15,1 % rohkem kui aasta tagasi samal perioodil. Septembris veeti sellest 2, 4 miljonit tonni ehk 11, 4 % enam kui 2009. aastal.
Kaubagruppidest oli suurima mahuga ehk 14, 86 miljoni tonniga vedelad mineraalsed kütused, mis kasvasid eelmise aastaga võrreldes 12, 5 %, järgnes põlevkivi 2, 44 miljoni tonniga, mis oli 85% enam kui aasta tagasi ning väetised, mille mahuks on käesoleval aastal olnud 1, 6 miljonit tonni ehk 75 % rohkem võrreldes aastatagusega. Olulistematest kaubagruppidest väärib nimetamist veel tahkete mineraalsete kütuste osa 1, 03, puistekaupadel 0, 42 ja mustmetallidel 0, 29 miljonit tonni.
Veoliikide lõikes moodustas transiitvedu 17, 43 miljonit tonni ehk 81, 4 % kogumahust ( + 12, 7% eelmise aastaga võrreldes). Kohaliku veo osakaal oli
13,5 %, kokku 2, 89 miljonit tonni, kasvades eelmise aastaga võrreldes 41 %.Importveod kogumahuga 0, 66 miljonit tonni olid eelmise aastaga võrrelduna 13 % languses, samas eksportveod kogumahuga 0, 44 miljonit tonni kasvasid 24, 7 %.
Konteinereid on tänavu üheksa kuuga veetud 15277 TEU-d, mis on 24, 7% enam kui aasta tagasi. Konteinerite mahust ligemale 46% liikusid Venemaale.
Kaubaveoettevõtete lõikes on AS EVR Cargo osakaal 2010. aasta esimese 9 kuuga 43 % ning E.R.S-il 57 %.
Seotud lood
Eesti Raudteel veeti seitsme kuu kokkuvõttes 16% rohkem kaupa, ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
Kaheksa kuuga veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 19, 011 miljonit tonni kaupu, mis on 15,5 % rohkem kui aasta tagasi samal perioodil.
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.