Minu arvates on hästi rumal, et riigieelarvesse arvestatakse mingi summa liiklustrahvidena, ütles Plangi Trans OÜ juht ja omanik Urmas Plangi.
„Tänane riigieelarve on nagu plaanimajandus,“ lausus Plangi. Tema hinnangul pole trahvimine olnud parim meetod, et inimesed hakkaksid paremini autot juhtima või liikluseeskirju täitma.
Plangi hinnangul on ikka hea uudis see, et trahve laekub riigieelarvesse plaanitust vähem, sest see näitab liikluskultuuri paranemist.
Eelarvesse plaaniti liiklustrahvide laekumiseks 255,2 miljonit krooni, kuid esimese poolaasta laekumiste alusel on eeldatav laekumine ligi 43 protsenti vähem ehk 142,7 miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Enim vähendati siseministeeriumi haldusala trahviprognoosi, kuna kiiruskaamerate töölerakendamine lükkus maikuusse ja nendest laekuvad trahvisummad on oodatust väiksemad.
Trahvide suurus motiveerib inimesi liikluses korralikult käituma, rääkis siseminister Marko Pomerants.
See, et riigieelarvesse laekub liiklustrahvidelt peaaegu poole vähem raha, on hea uudis, sest autopargid ja liikluskultuur on paranenud sõnas Hiiu Autotrans OÜ tegevjuht Urmas Pielberg.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.