• 04.08.10, 10:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Küsitlus: kas Eesti vajab automaksu?

Viimastel nädalatel diskuteeritakse palju teemal, kas Eestis peaks kehtestama automaksu. Mida arvavad ettevõtjad?
Mari Jüssi, Eesti Rohelise Liikumise säästva transpordi ekspert
Automaks, kui see kehtestada, peaks mõjutama eestimaalasi ostma rohkem kütust säästvaid ja vähem keskkonda saastavaid autosid. Praegu oleme me selles osas Euroopa keskmisest ikka päris kõvasti maas. Meie inimesele meeldivad millegipärast keskmisest võimsamad ja sedavõrra ka rohkem keskkkonda saastavad autod.
Arvan, et kõige mõistlikum ja tulemuslikum oleks see maks lisada uute autode hinnale vastavalt selle CO2 heitmete kogusele. Sest praegu tundub, et muud hoovad ei ahvatle inimesi säästlikumaid autosid ostma. Samuti pole mõtet maksustada näiteks vanu "mossesid", kehtestada mingeid lokaalseid aastamakse vmt.
Sellega ei taha ma öelda, et autod peaks ära keelama, vaid õhutada inimesi soetama senisest ökonoomsemaid ja vähem saastavaid masinaid.
Silva Tomingas, ASi TEA Kirjastus juhatuse esimees
Automaksu mingil kujul võiks kaaluda, ent selle tagajärjel ei tohi tekkida olukorda, et meil on vilets autopark nagu osades maades on juhtunud. Väikse mootoriga aeglased autod koos kiirete autodega tekitavad liikluses tänagi probleeme ja tahaks loota, et piirangutega me ei suurenda liiklusohtlikku olukorda. Selle asemel, et korrastada teid, tekitaksime uusi ohuallikaid.  
Ma pole mootori pealt maksustamise poolt, see on ohtlik ja totter tänast tehnikat arvestades. Nii tekitame probleemi nagu see on Norras, kus kehtisid samuti teatud piirangud ja kus on aeglane autopark. Pigem võiks liikuda Saksamaa kogemuse suunas, kus on korralikud autod, kiirus ja teed. 
Hele Hammer, ASi Telema juhatuse esimees
Kuna oleme põhimõtteliselt Eesti ühiskonnas kokku leppinud, et soovime riigi poolt teenuseid nagu kiirabi, infrastruktuurid, politsei ja koolid, on loogiline järeldus, et peaksime tahtma ja suutma ka makse maksta. Ideaalis, mida rohkem on võimalik tarbitavat teenust klapitada teenust tarbiva ühiskonna osaga, seda parem. Seega automaksul on täiesti oma roll — püüd maksustada neid, kes riigi poolt ehitatavaid teid kasutavad ja/või ühist keskkonda saastavad.
Ma ei ole ekspert ütlema, mis alustel täpselt seda rakendama peaks. Kuna automaksu rakendamise eesmärk on vähemalt kõlamajäänult saastamise vähendamine, siis pigem tuleks maksustada auto kasutamist kui omamist või registreerimist. Samuti võiks sel juhul sõltuda maksu suurus saaste ulatusest.
 

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.10, 10:20
Automaks: saastad - maksad
Autode maksustamise teema hõõgub Eestis tuha all juba aastaid. Aeg-ajalt lahvatab leek üles, kuid alati leidub keegi, kes selle kustutusvahendit valimata koheselt lämmatab.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele