Soome kohtuvõimud otsustasid panna keelu Finncommi müügile airBalticule, teatab Taloussanomat.
Otsuse taga on Finnair, kes palus Finncommi müügiplaanidesse kohtuvõimudel sekkuda. airBaltic omakorda on seni näidanud üles oma soovi seda lennufirmat omandada. Reedel langetatud kohtuotsuse järgi ei või Finncomm müüa enda omanduses olevat lennufirmat Finnish Commuter Airlines Oy aktsiaid kellelegi muule kui firma peaaktsionärile Finnairile. Samuti piiratakse muidki aktsiatehinguid.
Kui airBaltic ilmutas Finncommi vastu huvi, tekkis Finncommi ja Finnairi vahel tüli teemal, kas viimasel on aktsiate ostu eesõigus või ei ole. Finncommi tegevjuht Juhani Pakari sõnul pole aga ostu eesõiguse kokkulepet sõlmitud.
Kohtuvõimude otsuse põhjal on aga ilmne, et Finnairil on ostu eesõigus, samuti on olemas oht, et Finncommi juhtkond ja omanikud võivad vähendada selle eesõiguse rakendamise võimalikkust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuid kestnud Soome suurima siselende pakkuva Finncommi saatuse üle saab lõpuks selguse - Finnair ostab viiendiku ettevõttest.
Lätlaste lennufirma airBaltic kavatseb aasta jooksul oma Soome lende kahekordistada, ehkki Finncommi ost ei õnnestunud, teatab Kauppalehti.
Lätlaste lennufirma airBaltic on veendunud, et Finnair on seoses Finncommi võimaliku müügiga kaotamas lendude ettesöötjat ja on ise paanikas, teatab Taloussanomat.
Finnair vahetas välja koostöö airBalticu ihaletava Finncommiga. Soome lennufirmale hakkab muu hulgas ka Tallinnast ette vedama nüüd brittide FlyBe.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.