Muuga sadama idaosas ligi miljard krooni maksev täiendav konteinerterminali infrastruktuur võimaldab teenindada kuni 350 tuhat TEU-d aastas. Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse esimehe Alar Valti arvates on seda liiga palju.
„See on kaks korda rohkem kui praegu. Mereveo turul kriis jätkub nagu paljudes majandusharudes. Meie mahud on kindlasti langenud ja pole 2007. aasta taset veel kaugeltki kätte saanud. Praegu küll ei näe, et võiks tõus tulla,“ rääkis Valt.
Muuga konteinerterminaliga, õigemini seda opereeriva Muuga CT-ga on Valt rahul. „Aga praegu nad töötavad alakoormusega ja ei saagi aru, miks seda uut kaid oli vaja nii kiiresti ehitada. Lootus Hiina transiidile võib ju olla, aga meil on tupik Narvas – kõigepealt tuleb Venemaaga suhted korda saada,“ arvas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
CF&S Estonia AS tegevdirektor Kuno Väin on kindel, et Muuga sadama laiendus tasub end pikas perspektiivis ära, sest pea need kaubamahud kasvama ei hakka.
Euroopa Liidu abiraha toel valmis Muuga sadama idaosas ligi miljard krooni maksev täiendav konteinerterminali infrastruktuur, mis võimaldab sel alal teenindada kuni 350 tuhat TEU-d aastas.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.