Juulist EL eesistujaks saanud Belgia tahab panna rõhku keskkonnasäästlikule ja hästi liigendatud transpordi arengule, kombineerides omavahel lennu- rongi- ja laevaliiklust, et vähendada sõltuvust ainult ühest transpordiliigist, vahendab ERR Uudised.
Belgia siseveeteede kogupikkus on 1600 kilomeetrit ning need on arendatud IV klassi standardini, mis tähendab, et vetel peab saama liikuda kuni 85 meetri pikkuste, 9,5 meetri laiuste ning 1500 tonni kaaluvate laevadega, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Belgias küünib siseveeteid mööda toimuv transport 10-14% kogu transpordist. See on arvutatud Euroopa kriteeriumide järgi, kus siseveetransport moodustab 5-6% kogu transpordist," rääkis Valloonia veeteede peadirektoraadi veeteede osakonna juht Pascal Moens.
Kuna maastik on mägine, on kanalite ühendamine olnud paras inseneriteadus ning laevalift on ainus võimalik lahendus lubamaks läbi 1300 tonniseid laevu. Strépy-Thieu laevalift on hetkel maailma suurim: 2000 tonni kaaluvad laevad vinnatakse üles ja lastakse alla 73 meetri kõrguselt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.