Juulist EL eesistujaks saanud Belgia tahab panna rõhku keskkonnasäästlikule ja hästi liigendatud transpordi arengule, kombineerides omavahel lennu- rongi- ja laevaliiklust, et vähendada sõltuvust ainult ühest transpordiliigist, vahendab ERR Uudised.
Belgia siseveeteede kogupikkus on 1600 kilomeetrit ning need on arendatud IV klassi standardini, mis tähendab, et vetel peab saama liikuda kuni 85 meetri pikkuste, 9,5 meetri laiuste ning 1500 tonni kaaluvate laevadega, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Belgias küünib siseveeteid mööda toimuv transport 10-14% kogu transpordist. See on arvutatud Euroopa kriteeriumide järgi, kus siseveetransport moodustab 5-6% kogu transpordist," rääkis Valloonia veeteede peadirektoraadi veeteede osakonna juht Pascal Moens.
Kuna maastik on mägine, on kanalite ühendamine olnud paras inseneriteadus ning laevalift on ainus võimalik lahendus lubamaks läbi 1300 tonniseid laevu. Strépy-Thieu laevalift on hetkel maailma suurim: 2000 tonni kaaluvad laevad vinnatakse üles ja lastakse alla 73 meetri kõrguselt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.