Autor: Siim Sultson • 4. juuni 2010

Peterburis suletakse veel üks tollipost

Venemaal kinniminev tollipost ärritab vedajaid, kes kahtlustavad järjekordses tolliposti sulgemises turu ümbermängimist, teatab Veondussõnumid.

Vene Föderatsioni Loode Tolliamet viib varsti Jugo-Zapadnaja tolliposti

Volhovskoje maanteelt üle Janino külasse. Ettevõtjad arvavad, et tolliamet alustab uut turu ümberjaotamise mängu.

Janinos avatakse kompleks nimega OOO „Logistitšeski park „Janino““, mis kuulub ettevõtete grupile „N-Trans“ (juhtiv eraettevõtja Venemaa transporditurul). Importööridel tuleb nüüd jälle muuta kauba kohaletoimetamise

skeemi.

Loode Tolliametist kinnitatakse, et Jugo-Zapadnaja post suletakse seoses tollivormistuse üleviimisega linnast linnaäärsesse piirkonda. Selle sama loosungi all suleti 18. mail Viiburi post ja 3. juunil likvideeriti Piskarjevski

post. Kuid ettevõtjad kardavad, et toll on ette võtnud turu ümberjaotamise suurte mängijate kasuks.

Suletud tollipostid asusid korporatsioonile „Sterh“ ja ettevõtete grupile „Transsfera“ kuuluvates terminalides. Nüüd on need kompleksid, mis mõlemad maksid 50 miljonit USD, tööta.

Samas avati Šušarõs äsja valminud Natsonalnaja Konteinernaja Kompanijale (suurim Venemaal ja terves SRÜ-s konteinerterminalide operaator) kuuluvas terminalis Puškinski post. Ja nüüd viiakse NKK suurima konkurendi terminal üle Janino tolliposti. Uute tollipostide asetus ei ole üldse linnalähedane.

Arusaamatuks jääb, millega seletab Vene Föderatsiooni Tolliamet valikulist tollipostide paigutamist?

Loode Tolliameti andmetel vormistas Jugo-Zapadnõi tollipost umbes 100 kauba deklaratsiooni päevas (60% import ja 40% eksport). Tema klientideks olid OOO „Megafon“ loode piirkonna filiaal ja samuti rida väiksemaid ettevõtteid.

Huvitav on see, et Peterburi linna transpordi-transiidi poliitika komitees ja ka  linnaametis ei avaldata terminali omanikku, kus post asub. Ettevõtjad teavad, et see on keskmise suurusega ettevõte ja samas jääb tolliposti infrastruktuur mõnevõrra alla uuele kompleksile Janinos. OOO „Logistitšeski park „Janino““ jaoks olid tolli plaanid suureks üllatuseks.

Esialgselt oli kompleks mõeldud konteinerites olevate kaupade tollivormistuseks (eeskätt OAO „Petrolesport“ ja „Mobidik“). Kompleks on  võimeline vastu võtma 500 000 standardset konteinerit aastas. Ehitustööd lõpetati selle aasta alguses ja kompleks on täiesti töövalmis vastavalt esialgsetele investeerimisplaanidele, ütleb logopargi peadirektor Igor Stalerov.

Ta lisas, et kompleksi territooriumile on ehitatud hoone tolliposti jaoks ja ajutise tollilao jaoks, mis saab vastu võtta igat liiki koormaid.

ASMAP-i Loode piirkonna juhataja Konstantin Šaršakovi arvates ei ole Janino transpordi infrastruktuur lihtsalt valmis lisakoormuse võtmiseks. Importööride hinnangul ei vastanud Jugo-Zapadnaja tolliposti infrastruktuur enam kaasaegsetele turu nõudmistele, siis terminalid „Sterh” ja „Transsfera”  on ehitatud alles hiljuti ja kasutatud kaasaegset tehnoloogiat.

Nagu teatati varem, Loode Tolliametis suletakse reformi käigus Peterburis veel 5 tolliposti Šušarõ, Juzhnõi, Krasnoselski, Jugo-Zapadnõi ja Gatšina. „Transsfera” peadirektor Sergei Skorik arvab, et peale tollipostide sulgemist pole majanduslikult kasulik kasutada terminale ajutiste tolliladudena. Tagatis, mis on vaja kanda tolli arvele ajutise tollilao kasutamiseülalpidamise

eest, on 10-50 miljonit rubla. Oodata on, et komplekside omanikud hakkavad neid ümber profileerima või kasutama maad teiste projektide jaoks.

„N-Trans“ kulutas 100 miljonit USD logistikapargi ehitamiseks Janinosse. Kompleks on orienteeritud peamiselt konteinerkoormatele ja hakkab tööle nn.

„kuiva sadamana“.

Janino logopargis on konteinerterminal (12 000 konteinerit), kinnine ladu (30 000 m²), kaupade hoiustamise plats ja kaks ladu. Kõigis ladudes on

juurdepääs raudteele.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077