„Mida taotletakse!? Kui Soomes on diislikütusehind odavam kui Eestis, Šveitsis on kütusehinnad samad mis
Eestis, kuid kõigi nende maade sissetulekud…Kui euro tuleb, siis on see kõigile nähtav,“ kurjustas Lusti. Seni veel võib tarbijale pilti hämada erinevate valuutadega.
Lusti lubas senise hinnapoliitika jätkumisel peale euro tulekut jätta võimalusel kütuseraha Soome. „Peaksin olema rahakoti peale vihane, kui ka siis tangiksin siin. Minu meelest on see olukord absurdne!“ lisas ta.
Tänase seisuga maksis Eesti automaattanklates jaemüügi diislikütuse liiter, mis kuulub üldiselt odavaimate pakutavate hulka, 17,45 krooni.
Soomes maksab samal ajal odavaim diislikütuse liiter jaemüügis 17,14 krooni ehk 31 senti vähem.
Oil-Price´i andmetel kõikus naftabarreli hind maailmaturul aprilli kolme esimese nädala jooksul 83 ja 86 dollari piirimail. Alates aprilli ja mai vahetusest on toimunud langus tasemelt 86 dollarit nüüdsele tasemele 70,48 dollarit. Kolme nädalaga on maailmaturul naftabarrel odavnenud 18,1%.
Ilmselt oma osa on siin andud euroliidu majandushädad ja dollari suhtes odavnev euro.
Naftabarrel oli viimati praegusele ligilähedase hinnaga veebruari alguses. Sellest ajast alates hakkas naftabarrel kallinema. Hinnahüpe saabus märtsi alguses, mil hinnatase küündis 87 dollari piirimaile. Edasi hakkas hind vahelduva eduga langema ja järsem laskumine saabus aprilli-mai vahetusel.