Mäo uus ümbersõit avatud

Teisipäeval suunati  Mäo ümbersõidu juures Tallinna ja Tartu vaheline liiklus kogu ulatuses uuele trassile.

Samas jääb Pärnu ja Rakvere vaheline liikluskorraldus esialgu samaks, välja arvatud  Tallinna-Tartu maanteega ristumise kohas, kuhu tuleb ajutine ringristmik.

„Liiklus Tallinna ja Tartu vahel kulgeb edasipidi nii, et enam pole vaja Mäo asulast läbi sõita,“ ütles Nordecon Infra ASi juhatuse liige, teedeehituse direktor Jaanus Taro. „Võrreldes senisega lüheneb sõiduaeg mõne minuti võrra ning liikleja kasutada on antud lõigus igati kõrgeklassiline kaasaegne maantee, mis peaks hästi mõjuma ka sõiduturvalisusele sel suure liiklussagedusega teel.“

 Jaanus Taro sõnul on esialgu liikluseks avatud Mäo ümbersõidu üks suund, kogu objekti ehitustööd lõppevad sügisel. Tööde ajal säilib trassil liikluskiiruse piirang 70km/h.

Ehitustöödega jätkamiseks suletakse Valgma liiklussõlmest pääs vanale Tallinna-Tartu maanteele, läbipääs võimaldatakse vaid ühistranspordile. Sulgemine on vajalik liiklussõlme ehitamiseks, kus olemasolev maantee viiakse uue maantee alt läbi, eraldamaks kohalikku liiklust läbivatest liiklusvoogudest.

Sügiseni kestvate Mäo möödasõidu ehitusetööde käigus ehitatakse Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 85. ja 91. kilomeetri vahel asuv lõik uuele trassile, millega Tallinna ja Tartu vaheline tee väheneb 0,6 kilomeetri ja sõiduaeg 1,5 minuti võrra. Uus 6,4-kilomeetrine teelõik ehitatakse neljarajaliseks I klassi maanteeks koos eraldusribaga. Tänaseks on valminud kõik ehitustööde käigus rajatavad neli viadukti ja sild üle Vodja jõe, asfaltkatte on saanud uus rajatav lõik, mis juhib liiklejad Mäo keskusest mööda. Vaadeldavas lõigus jääb ehitajal teostada veel viimase asfaltkattekihi, müratõkkerajatiste ja haljastuse rajamine ning liikluskorraldusvahendite paigaldustööd, mis aga otseselt ei takista liikluse avamist. Samuti jätkuvad ehitustööd Tartu-poolses osas ühel sõidusuunal ning kestavad uue lõigu ühendusalas olemasoleva maanteega.

Lisaks eeltoodule rekonstrueeritakse ehitatava teelõiguga ristuva Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee 2,3 km pikkune teelõik, millest 1,4 km ehitatakse I klassi ja 0,9 km III klassi maanteeks. Jalakäijatele ja jalgratturitele ehitatakse 2,8 km kergliiklusteid, rajatakse 2,7 km müratõkkeid ning paigaldatakse 11,8 km ulatuses maanteevalgustust. Kohaliku liikluse eraldamiseks Tallinna-Tartu maanteest jääb kasutusse olemasoleva maantee 4,1 km pikkune säilitatav lõik.

 Nordecon Infra AS on üks esimesi erakapitalil põhinevaid teedeehitusfirmasid Eestis (asutatud 1990. aastal). Lisaks teedeehitusele tegeleb ettevõte keskkonnaehitiste, sadamarajatiste ja välisvõrkude ehitamisega. Alates 2002. aastast kuulub Nordecon Infra AS NASDAQ OMX Tallinna börsil noteeritud Nordecon International kontserni koosseisu.

 Nordecon International AS on 1989. aastal asutatud Eesti juhtivaid ehitusettevõtteid. Kontserni kuulub lisaks emaettevõttele üle 20 tütarettevõtte. Nordecon International on lisaks Eestile esindatud Lätis, Leedus ja Ukrainas. Kontserni konsolideeritud käive oli 2008. majandusaastal 3,9 miljardit krooni, aruandeaasta puhaskasum 171 miljonit krooni ning varade maht 2,4 miljardit krooni. Kontsern andis 2009. aastal tööd enam kui 1000 inimesele.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.157679
Brasiilia reaal BRL 4,21 -0.423799
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255781
Filipiinide peeso PHP 58,94 -0.44259
Hiina jüaan CNY 7,64 -0.1960682
Hongkongi dollar HKD 8,86 -0.1295906
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0202372
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2665884
India ruupia INR 80,67 -0.0483241
Indoneesia ruupia IDR 15918,33 -0.19812
Islandi kroon ISK 135,50 -0.1326651
Jaapani jeen JPY 125,01 -0.0479731
Kanada dollar CAD 1,50 -0.1068733
LAV rand ZAR 16,01 0.3227909
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,13 -0.010218
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.2165862
Mehhiko peeso MXN 21,70 -0.2477603
Norra kroon NOK 9,74 0.0832169
Poola slott PLN 4,33 0.1132267
Rootsi kroon SEK 10,60 1.2797966
Rumeenia leu RON 4,74 0.0316329
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.1303951
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.3657979
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0528448
Taani kroon DKK 7,46 0.0093838
Tai baht THB 35,23 -0.1417193
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194469
Türgi liir TRY 5,98 -0.1651459
Ukraina grivna UAH 30,67 0.1773884
Ungari forint HUF 318,27 0.1983377
USA dollar USD 1,13 -0.1326612
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.2120184
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.2174627
Vene rubla RUB 74,73 -0.158052

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019