Uue korra järgi ei ole enam rahvusvahelist vedu tegevatel sõidukitel tarvis läbida eraldi rahvusvahelist tehnoülevaatust, piisab korralise ülevaatuse läbimisest.
Samal ajal jääb ERAA teatel tehnoülevaatuse rahvusvaheline tunnistus kasutusse, kuna see on vajalik järgmistes riikides: Albaania, Bulgaaria, Holland, Moldova, Rumeenia, Soome, Ukraina, Ungari, Valgevene ja Venemaa.
Kui sõidetakse ülalnimetatud riikidesse, on vajalik ka tehnoülevaatuse rahvusvahelise tunnistuse olemasolu ja selle saamiseks peab sõiduki omanik või valdaja tehnoülevaatuspunktis eraldi soovi avaldama. Tehnoülevaatuse rahvusvaheline tunnistus väljastatakse kehtiva korralise ülevaatuse korral ning see on kehtiv ainult koos kehtiva korralise ülevaatusega.
Ülevaatuse nõuded ühtlustavad Majandus- ja Kommunikatsiooniministri (MKM) 6. mai 2010.a määrus nr. 30 (MKM 10. augusti 2004. a määruse nr 170 «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri» ning teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määrus nr 50 «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded» muutmine).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uus kord jõustub 1. septembril.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.