Lennufirmadel pole enam toibuva majanduse tingimustes vajadust kliente üliodavate pakkumistega püüda, liiatigi pole ju kütuse hind ammugi see, mis aasta eest ja tuhapilvedki külvasid kahju, teatab Taloussanomat.
Majanduse toibumise ajal on hakanud nõudlus kasvama. Nüüd pole lennufirmadel enam vaja kliente odavhindadega meelitada - reisijaid tuleb ju juurde niigi. Seega võib hindu kergitada ja teha tasa vahepealsetel kriisiaegadel kallinenud kütusehinnad.
Finnairi mahtude ja hindade eest vastutav juht Peter Gabrielsson tunnistas, et aastaga ongi juba hinnad tõusnud.
Sama sõnas ka Kilroy Travelsi ärijuht Kalle Immonen. Näiteks võrreldes eelmise aastaga, polnud selle aasta turismimessidel enam üliodavaid hindu pakkumises.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Gabrielssoni sõnul näiteks lend Helsingist Amsterdami maksab sellel aastal, võrreldes eelmise aastaga, 78 krooni rohkem. Samuti on edasi-tagasi lendudel kütuse hinnalisa kallinenud 62,5 krooni. Enamik teisigi lennufirmasid on kütuse hinnalisa kergitanud.
Tulemusena lähevdaki nüüdsel ajal odavlennud kui kuumad saiad.
Lisaks kallinevad lennupiletid jätkuvalt.
Paralleelselt on Gabrielssoni kinnitusel kütusehind paari viimase kuu jooksul kallinenud pea 20% ning tugevneva dollari tingimustes tundub see kallinemine Finnairile isegi suurem. Selle tulemusel saab Finnair endale kaela peale 936 miljoni krooni suuruse lisakulu aastas.
Järelikult tuleb piletihindu tõsta veelgi. Nõudlust ju on.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.