Liikluskindlustus süüvib süüdlase rikkumistesse 

Rahandusministeerium saatis täna ministeeriumitele ja partneritele arvamuse avaldamiseks kohustusliku liikluskindlustuse seaduse eelnõu, mis teeb kannatanu elu lahedamaks, kuid süüdlase paturegistri tuhnib läbi.

Plaanitud muudatus jätab küll samaks praeguse liikluskindlustussüsteemi põhimõtted ja eesmärgid, kuid muudab selle sisult sarnasemaks teiste kindlustusliikidega ja toetab liiklusohutuse parandamist.
 
Liikluskindlustuse lepingu sõlmimine, vormistamine ja muu teenindamine muutub osalistele lihtsamaks.

Uuenduslikult annab eelnõu teatud juhtudel kannatanutele õiguse hüvitise saamiseks pöörduda oma kindlustusandja poole, praegu saab hüvitist küsida vaid liiklusõnnetuse põhjustaja kindlustajalt.

Selline muudatus annab kannatanule võimaluse suhelda hüvitise saamiseks oma harjumuspärase teeninduskanali kaudu ning soodustab ka hüvitamisprotsessi sujuvust kliendi jaoks. Pärast hüvitise väljamaksmist arveldavad kindlustusandjad omavahel.
 
Eelnõu annab panuse ka liiklusohutuse parandamisse, milleks tehakse kaks muudatust. Täiendatud on süüdlase vastu esitatavate tagasinõuete aluseid eriti vastutustundetu ja liiklusohtliku käitumisega ning kindlustusseltsidele on antud ligipääsuõigus liiklusrikkumiste andmetele, et nendega arvestada kindlustusmaksete määramisel.
 
Seaduse jõustumisel hakkab liikluskindlustusega seotud vaidluste osapooli lepitama Eesti Liikluskindlustuse Fondi juures tegutsev lepitaja asendades senist liikluskindlustuse vaidluskomisjoni tegevust. 
 
Liikluskindlustuse eesmärgiks on kannatanutele põhjustatud kahju kiire ja täielik hüvitamine, kindlustus kaitseb ka õnnetuse põhjustajat ootamatute rahaliste nõuete eest. Kohustuslik on see kindlustusliik alates 1993. aastast, kehtiv seadus on reguleerinud valdkonda alates 2001. aastast. Liikluskindlustuse lepinguid sõlmivaid kindlustusseltse on kümme, kes kokku väljastavad keskmiselt 350 000 kliendile ligi miljon poliisi aastas. Sõidukeid, mille suhtes leping tuleb sõlmida, on üle kuuesaja tuhande. Riigikogus heakskiitmisel jõustub uus seadus 2011. aasta alguses.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused