Seoses teeremondiga on Ivangorodi piiripunkti läbilaskevõimepiiratud, teatab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA).
Peterburi ja Leningradi oblasti Julgeolekuteenistus ja Vene Föderatsiooni Loode Tollivalitsus teatasid, et Ivangorodi piiripunkti läbilaskevõime on piiratud
20. aprillist kuni 1. detsembrini. Selleks ajaks viiakse sillal sisse ühesuunaline liiklus ja sõidukeil lastakse silda ületada vaheldumisi ühessuunas korraga.
Samas teatavad autovedajad, kes töötavad sellel suunal, et piiri ületamiseks läks ka enne piirangu kehtestamist mitu päeva. Näiteks sõidukid, mis saabusid piiripunkti eelmisel nädalavahetusel, ootasid piiriületust 60 tundi.
Sild ehitati 1960. aastal ja ei ole arvestatud nii suure koormuse jaoks kui on tänapäeval.
Nagu teatas VF Loode Tollivalitsuse pressiteenistus hakkab remonti teostama Eesti pool. Seni töötab Ivangorodi piiripunkt vähendatud rezhiimil.
Milliseks kujuneb piiripunkti läbilaskevõime, selgub peale tollitöötajate ja piirivalve ühist koosolekut 22. aprillil.
Transpordiettevõtete sõnul on Ivangorodi piiripunkt igapäevaselt töötanud niigi aeglaselt. Eesti Maksu- ja tolliameti andmetel oli 20. aprillil ootamas Venemaale pääsu 158 kaubaveokit ja eeldatav piiriületuse aeg oli 53 tundi.
Eelmisel nädalavahetusel oli järjekord 172 kaubaveokit laupäeval ja 175 pühapäeval. Ooteaeg oli vastavalt 67 ja 68 tundi.
Umbes 70 protsenti järjekorras seisvatest sõidukitest on Vene registreerimisnumbritega, ütleb ERAA nõukogu liige Andrei Zhilkin.
Eesti autovedajad on juba ümber orienteerunud teistele piiripunktidele.
Vedudega tegeleda pole enam soovi ega tahtmistki, ütleb transpordifirma Hermes Auto juhataja Aleksei Fjodorov.
Tema sõnul lastakse praegu, see on enne remonti, üle piiri 70 veokit, kuigi tollitöötajad ise tunnistavad mitteametlikes vestlustes, et tegelikult ollakse
võimelised läbi laskma kaks korda suuremat sõidukite arvu. Seda informatsiooni kinnitab ka Eesti Maksu- ja Tolliameti statistika.
Eelmise aasta märtsis ja aprilli alguses ületas Ivangorodis
piiri 110 kaubaveosõidukit päevas. Ühe transpordiettevõtte anonüümseks jääda sooviv esindaja ütleb, et Vene toll töötab kunstlikult aeglaselt, et võimalikult vähe Eestist Peterburgi suunduvaid sõidukeid ületaks piiri.Põhjuseks on mitte tekitada pikki tollivormistust ootavate kaubaveokite järjekordi Peterburis.
Nagu juba eelnevalt oleme teatanud, suleti selle aasta märtsis kaks Peterburi tollipunkti seoses realiseerimisel oleva projektiga, kus tollivormistus viiakse
sihttollidest üle piiriäärsetesse tollidesse. Andrei Zhilkin arvab, et probleemi saab seletada kahe riigi omavaheliste jahedate suhetega.
Kuni olukord ei muutu, ei hakka keegi tegelema piiriäärsete ja piiriületusega seotud probleemidega, ütleb Zhilkin.
Saabuval nädalavahetusel võivad Vene-Eesti piiri probleemile lisanduda ka Vene-Soome piiri ületamisega seotud raskused. Nagu teatas RBK daily, võib seoses Soome piiritöötajate streigiga, mis on planeeritud 23.-25. aprillini,
väheneda Vene-Soome piiri läbilaskevõime.
Loode Tollivalitsus ei välista, et sel ajal võib Soome sissesõit olla täielikult võimatu.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele